Blogg

Vi har n snudd. Veien gr hjemover..

Kjrte fra Valle tidlig p morgningen og satte turen hjemover. La oss til i paradisbukta utenfor Lillesand. Knallflott plass, s her var vi i to netter. Hadde en liten jolletur inn til Lillesand fo...

Jomfruland

Reiste videre fredag den 13 til jomfruland. Knallfint vr. Gikk tur, spiste is og kosa oss. Overnatta p Valle.  Jomfruland er en langstrakt rullesteinsy som ligger i skjrgr...

Krager

Terje og Maja ble med oss til Krager. Her fikk vi en knallplass rett ved stranda. Ungene kunne springe bade s masse de nsket. Her var vi to netter fr vi reiste videre til jomfruland.

Risr

Var i risr ett par dager. Ble kjent med Terje og Maja fra Drbak. Frste natten regna, lyna og tordna det veldig! Knallfin by!  Minna meg om gamle Stavanger.

Perleporten

Her i Perleporten har vi ikke vrt fr. Knallfint!  Vret leverte her ogs. Bading, soling, grilling og tur rundt p ya. Godt selskap med btfolk vi ble kjent med p veien.  Her blir vi ...

Fikk tatt noen bilder her p Tromsya ogs.

Tromsya

Etter en natt i Arendal der vi fylte p med vann og strm, kjrte vi videre til Tromsya. Ikke langt fra Hove camping. Vi har hatt et fantastisk vr her ogs i noen dager. Dagene har gtt t...

Foto turene vres.

Hvor gr ferden n?

Tidlig opp om morgningen for kjre videre. Arendal er neste stopp. P tide fylle vanntanken og handlie inn litt til kjleskapet.

Blindleia

Fra 3 netter i Olavsundet til 2 netter i blindleia. God mat, bading og soling p hyt niv. Jeg og minstejenta er fotointerreserte, s vi har ftt gtt noen foto turer sammen.

En fantastisk start p ferien!!! ❤

Vi reiste fra Stavanger til Mandal. Et ganske godt stykke, men vi var heldige med vret. Etter to netter i Mandal, gikk ferden videre til Olavsundet. Der har vi vrt to r tidligere, et&nbs...

Ta vare p kjrligheten! 😍

Hsten...

Hsten har tatt tak n.Den gode hsten, flammende og fargerik.  Tenk p hva hsten har by p. Hsten har sine fordeler, hvis vi bare vil oppdage dem.

Vi har sykla heeeele Rallarvegen!!!

Vi parkerte ved parkeringsplassen p togstasjonen og p motsatt side av Haugastl Turistsenter. Noen av togene fra Bergen og Oslo stopper p Haugastl. Vi har med oss sykler. Men det er mu...

Frste overnatting..

Mtte stoppe f et bilde av hele gjengen ved Ltefoss, fr turen gikk videre. Det ble veldig sent, s vi bestemte oss for sl opp teltet i Kinsarvik. Ca 1 time fra Haugastl.  &...

Endelig litt ferie.. 💕

Etter mye jobbing hjemme, kjente vi at vi trengte litt pause fra oppussings prosjektet som er hjemme. Vret er ikke s stabilt her, men vi bestemte oss for sykle Rallarvegen. Noe vi har hatt lyst...

Mine dager i Asker..

Jobbet her disse dagene. Utrolig spennende f vre med p en del av historien. Var en liten tur hjemme i Sandnes. Gjett om jeg var glad for se ungene igjen. Men s mtte jeg fly tilbake til Osl...

Jeg reiser alene.... !

Fra vre alene med ungene dgnet rundt de siste 4 ukene, til vre helt alene i en uke! I en annen by! Det gikk ikke opp for meg fr i dag tidlig da jeg gikk inn p rommene til u...

Fra tidls til diskret

Reiv hele gangen. Var ikke  planen pusse opp gangen enda, men s fikk jeg det bare for meg rive i vei. Syyyykt digg rive!  Best av alt : det er GRATIS!         &...

Mammasmykke

Det gr an gravere opptil tre knallflotte babyftter med navnene p barna og f p en mnedsstein for hvert anheng med babyfoten. Dette er en spesiell og flott ...

Knallhrlig tur!!

Familietid! 😀 Hadde en fantastisk tur til Skpet turistforeningshytte.

Kommer ikke langt om en ikke satser!

Har tenkt mye i det siste.. fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Om det kommer til funke...? Aner ikke. Men en m trre satse for kunne vinne.  Jeg sa opp jobben min. Var veldig i t...

Hjemme igjen.

Det ble ikke mer oppdateringer fra turen til Cuba. Ingen nettdekning der.. men fytti s hrlig det var ikke vre avhengig av telefonen. Dette var noe av det jeg tok med meg hjem. Snapchat = slett...

Havanna Cuba

Vi stod opp tidlig for spise frokost fr guiden kom. ystein ble glad for den gode omeletten vi fikk. Med en litt veldig skeptisk mann, blir det mye le av. Under frokosten mtte...

Ankomst

Traff noen fra Moi fr vi gikk til gate'n. De skulle til Brasil. Og det viste seg at han ene var tidligere nabo til onkelen min. Flyet fra Amsterdam var stort. Er snn jeg bare har sett p film tid...

Dagen jeg har ventet p...

Da var dagen her som jeg har ventet lenge p. Ferdig pakket og det viktigste klart til barnevakten (mormor), kunne vi legge oss sove i 2 timer. Det var hardt st opp 02.45 p natten. Taxien kom...

Dag 29 i ferien!

Dagen starta med et morgenbad! Dette er det siste badet i ferien. Turen over jrens rev gikk kjempefint. Siste stopp innom gladmaten for kjpe is. Tenkt at vi har vrt en mned i bten. G...

Dag 28 i ferien!

Kvelden fr gikk selvflgelig brannalarmen hos dam i den andre bten i havn. ystein sprang for se om alt gikk greit. Det var heldigvis bare damp etter dusjen. Men gjett om dam va redd n! &nb...

Dag 27 i ferien!

Vi stod opp og kjrte med en gang. Det ble bare et lengre og lengre strekk. Til slutt endte vi opp p Hidra ved et sted som kalles kirke havn. Klokka var 21.00 da vi parkerte. ystein mente de...

Dag 26 i ferien!

Ein fantastisk morgning! Mamma vkna frst og hoppa i bikinien med ein gang! La seg strekk ut oppe p fly'n. Drya kjringa litt pga det fine vret. Ole har lrt seg svmme, s han svmmer og sv...

Dag 25 i ferien!

Kjrte fra Tromya da vi hrte at Ronjagjengen var p vei utover. Traff de utp og reiste sammen til blindleia. La oss til her p en fin plass. Sol,bading og grilling. Ole fikk endelig leke med hun...

Dag 24 i ferien!

Vi reiste ut til Tromya denne dagen. Fant en fin og lun plass her. Fikk testa ut den nye grillen vi kjpte dagen fr. God grillmat og bl p kvelden. Kjempekoselig!  Hrte masse pipelyd rundt...

Dag 23 i ferien!

Reiste fra furya denne dagen og endte opp i Arendal. Her traff vi alle de andre btene vi har blitt kjent med denne turen. Her ble det klesvask, dusjing og en god middag p big horn. Kjre...

Dag 22 i ferien!

Det var meningen at vi skulle dra til Krager i dag. Men bestemte oss i gr kveld at vi sko bli en dag til pga mye vind der. Vi storkoste oss med mer bading og lek. P kvelden rigga vi oss ...

Dag 21 i ferien!

Har bare kost oss og slapt av p y i dag. Knallfint vr. Gtt tur og hatt Bading heile dagen. Toppa det heila med knallgod grillmat. Mamma lagde Sivi sine fltegratinerte poteter. Utp kveld...

Dag 20 i ferien!

Denne badeparken i Tvedestrand var ganske populr blant ungene, s det ble noen timer her i dag ogs. Da vi kom tilbake til bten, fikk vi besk av farfar fra Oslo. Kjekt f besk i ett par dager...

Dag 19 i ferien!

Spiste frokost og reiste avgrde til Tvedestrand. Ungene har gleda seg til badeparken her. P vei til badeparken ble ungene med i en spisekonkurranse. Petter klarte 1 plass her!  Plutselig pn...

Dag 18 i ferien vres!

Denne dagen holdt vi oss bare her p ya som vi kom til i gr. Det var knallvr!  Soling og bading p hyt plan. Petter prvde wakeboard ogs. Vi btdamer ble kjrt med jolla over til ...

lese en bok i ferien..

Boka handler om bestevenninnene Alicia og Nora fra Cuba, som skilles p grunn av Castros revolusjonen p Cuba. Nora flykter med sin familie til USA da hun er ni r. Alicia blir igjen. Vi f...

Dag 17 i ferien vres!

Gikk til bakeriet tidlig om morgningen for kjpe ferskt brd. P veien gikk vi forbi en billig frisr som hadde tid til klippe Ole. Ole satte seg fornyd i stolen og sa han ville ha lik...

Dag 16 i ferien!

Denne dagen vaska vi klr og fikk oss en god dusj. Etterp gikk vi en tur og fant en lekeplass. Dagen i dag er den dagen Petter har venta p. EM finalen! Vi kjpte med oss kinamat og koste oss i b...

Dag 15 i ferien!

Knallbra vr i dag! Vi satt oppe p fly'n hele veien. Frst innom Lillesand for kjpe is. Knallkoselig liten by. Her traff vi p Mangor som vi traff i Mandal frste gang. Turen gikk videre til Gr...

Dag 14 i ferien!

Vi var s heldige at vi fikk sol i dag! St opp og spasere til bakeren for kjpe ferskt brd. Soling p fly'n, dusj og ein god lunsj med reker og krabbeklr. S var det pakke klar til reise v...

Dag 13 i ferien!

Litt shopping denne dagen med meg, Mette, Mari og Thea.  I Kristansand er det handelsdager med mye tilbud. Fullt med folk i byen, s det var ikke mye vi orka g i ggata. Etterp gikk j...

Dag 12 i ferien vres!

For ein fantastisk dag! Vi fikk n en hel dag med sol, strand, bading og grilling. Ungene har storkost seg ilag. 😀

Dag 11 i ferien!

Vi stod tidlig opp for f en rolig tur inn til Kristiansand. Her var det 3 andre bter som ventet. Kjekt bli kjent med s mange nye. Klart det blir shopping i en by som dette! Og p kvelde...

Dag 10 i ferien vres 😀

Hatt en fantastisk dag i Olavssundet sammen med nye venner. Ungene sprang lekte mens vi voksne sola oss. Gikk en tur til andre siden av ya, hvor det var resturant. Her fikk pappaen seg e...

Dag 9 i ferien vres!

Vi kjrte fra Mandal kl 11. La oss til i ros feriesenter. Her var det knallkjekt for ungene!  Bading, minigolf og lek p lekeplassen. Vi ble kjent med noen p brygga, fra Sandnes. Kje...

Dag 8 i ferien!

Skulle egentlig dra videre i dag. Men vrmeldingen var ikke helt til stole p i dag. Vinden tok seg ogs opp. S vi bestemte oss for vente en ekstra dag her i Mandal.  Etter ...

Dag 7 i ferien vres!

Denne dagen leide vi sykler og sykla til Hamresanden. Der var det gy for ungene bade. P brygga der vi har bten, traff vi noen hyggelige folk fra Hommersk. Det viste seg at de visste godt hvem...

Brygga i Mandal

Dag 6 i ferien vres!

En hel dag til bli kjent med Mandal. Petter vkna i natt med reverk. Vi fant legevakten her i Mandal. N har vi ftt tak i medisiner mot rebetennelse i regangen. Hper det gr fort ove...

Dag 5 i ferien vres!

I dag ble jeg vekket tidlig p morgningen av at motoren starta. Min kjekke samboer skulle kjre oss tilbake der vi kom ifra i gr. Jeg klarte glemme mine fantastisk gode fjellsko p stran...

Dag 4 i ferien vres!

Har kost oss med sol og sommet her p Sutny! Endelig en dag uten regn. Nyt det mens vi kan.  Sutny ligger nordvest for Korshamn og Kjpsy. Langholmen srvest for Sutny hrer ogs...

Srlandsidyllen e starta!

Vkna til dette vret! Hrlig!

Dag 3 i ferien vres!

I dag har vi vrt inne p Srlandsbadet hele dagen. Ungene har storkost seg! Etterp reiste vi videre til ei y som heter Sutny. Kjempefin plass. Frem med fiskestanga med en gang!!  H...

Dag 2 i ferien vres!

Rolig natt i Farsund. Vi starta dagen med en treningskt til toppen av byfjellet i Farsund, mens ungene spiste frokost. Turen videre i dag gikk til Lyngdal. Her lekte ungene p lekepla...

Dag 1 i ferien vres 😀

Endelig er det ferie!  Det har vrt et slitsomt r med mange nedturer. Er det noe vi trenger n, s er det ferie!  I r prver vi oss p btferie igjen. 3 r siden sist.  Vi...

Siste innspurt.

Siste innspurt, siste examen. Ein deilig flelse snart vre ferdig med dette studiet. Det har vrt travelt med 100 prosent jobb, unger og studie i ett. Men eg har klart komme meg gjenno...

Lutsi

Det er blitt en tradisjon for oss alltid stille opp p denne markeringen hver 17 mai kl 08.00.  En god tradisjon for minnes farfar 💕 Kampen om Risholmen MINNESBAUTAEN OVER ERNST ...

Sol! 🌞

Det er s mye kjekkere nr solen kommer frem! Vi hadde en knallfin dag i kongeparken. I r er Lotte hy nok til ta flere karuseller. Hu var helt i hundre!  Ikke farlig dersom hun man...

Kor fort ti gr!

Kor blei ti av? Lille prinsess vres som har blitt 4 r! Dagen ble feiret sammen med jentene p avdelingen i barnehagen. Her var det plse i brd p menyen, enkelt og greit. Kaken var bes...

Friluftshuset p Jren!

Friluftshuset er Jren friluftsrd sitt informasjonssenter for friluftsliv og naturvern. I senteret er det en fast utstilling som gir opplysning om Jrstrendene landskapsvernomrde og om hvilke mul...

Pskeferie er familietid.

Vi reiste fra Sandnes 05.30 lrdags morgning. Ungene satte seg i bilen og sov videre, veiene var fri fra andre biler og jeg hadde bakt horn med ost og skinke kvelden fr. Det ble en fantastisk star...

Nr leksene ikke er blitt gjort p en uke!!

Endelig er Ole p bedringens vei. Ingen feber og ikke noe vondt i kroppen. I dag fikk vi henta leksene og gjort det som klassen har vrt gjennom hele uka. Ole er kjempeflink med leksene. Me...

Fikk gladbesk i dag.

P en travel og kjedelig dag som dette, med to syke barn i hus... kom mor med nystrikka kongle lue til meg! Knallfornyd!  Har "bestilt" et nytt strikk, som jeg og gleder meg til. Du e...

stakkars sm...

Ole er enda syk. Feber 5 dagen p rad. Orker ikke spise, og jeg tvinger i han drikke. P tide g til legen i dag. I natt vkna jeg av at Lotte kom inn til meg - mamma, jeg har vondt i h...

Nr ungene er syke...

Dag 3 med feber og falsk krypp. Stakkars lille gutten min. Med 6 stk i familien, er det stor sjans for at en annen blir smitta. Satser p at vi er friske til pskeferien. ❤

Glede!

En uke er gtt. Jeg kjenner allerede at energien min er p vei opp. En kanonhrlig flelse. Slippe jobbe kvelder og helger. Slippe ha drlig samvittighet for at jeg ikke er s mye til u...

Disse dagene har vi savna!!

P vei til barnehagen SAMMEN! Disse dagene har vi savna. Den flelsen, nr vi n vet hvor godt vi egentlig har det. Slippe vre avhengig av barnevakt. Slippe stresse med f ting ...

S var praksis perioden over.....

8 uker er gtt. Det har vrt veldig lrerikt. Jeg har vrt 6 uker p barsel hotellet, 1 uke p fde avdelingen og 1 uke p barne avdelingen. En dag fant jeg ut at jordmoren som tok imot meg...

Praksis

Dette er min 5 praksis uke. Har vrt p fdeavdelingen n den siste uka. Det har vrt lrerikt og spennende! Jeg har ftt med meg ganske mye. 4 keisersnitt og 7 vanlige fdsler. Neste uke er p bar...

gammel trapp vs. ny trapp...

For ein forskjell !! Trapp er endelig kommet opp. Trinnene er i ask. Resten av rekkverket kommer opp neste uke. N kan ungene sove p rommene sine igjen, istedenfor sove i stua. Digger trapp...

Fyttigrisen s bra det blir til slutt!!!

Skuffer og skap er n skrudd opp. Mangler lime fast utslagsvasken. Vaskemaskinen og trketrommelen passet perfekt. Flinke pappaen i huset som str p jobber! Ikke bare det, men han kan jo ALT! ...

Ute i praksis.

Da var praksis perioden godt i gang. Det har gtt godt, men er mye lre og sette seg inn i. De ste sm som jeg steller! Ikke husker jeg, at mine ste har vrt s sm!! Andre uke p barsel ho...

soverommet.

Kanonfornyd med soverommet vrt! Her har vi revet bort panel, gipsa veggene, bytta drer, bytta vinduer og malt. Vi malte veggene med en farge som heter muskattntt og skapdrene med en farge som ...

En rolig jul..

Det ble en rolig jul for oss i r. Pappa mtte jobbe p brannstajonen, mormor reiste til Hawaii, onkel mtte jobbe i nordsjen og Mari og Petter feiret jul hos moren deres. Vi bestemte oss for g...

kosedag i dag..

Ole var s heldig f vre med en kompis i dag, istedenfor vre p sfo. De koste seg med sjokolade og marsipan og med en kjekk film etterp. Kjekt at ungene fr litt julekos i r ogs. Hjemme bl...

Nytt vaskerom!! 😀

Gleder meg enormt mye til vaskerommet blir ferdig! Vi er n godt i gang. Vi starta med rive de gamle skapene som var der inne. Hugga opp noe av gulvet, dette var ungene med p. S stypte vi opp ...

En siste hilsen..

P bildet til hyre, sitter Ole p fanget til moffi (morfar). P bildet til venstre, sier Ole sin siste hilsen til moffi : kjre moffi, eg e veldig glad i deg og eg savne deg veldig masse. Fr eg f...

Mine beste!

Husk nyte dagen i dag! For yeblikket her og n, er det eneste du virkelig er sikker p at du har. Spre livsglede til de rundt deg, og tillat de skinne!

Nye vinduer...

Dette angra vi ikke 1 minutt p at vi gjorde. Helt nye vinduer, er satt inn i stue og hovedsoverom. Dette med hjelp av ein kollega av ystein.

Nr livet blir snudd litt p hodet.

N er veggene i stuen og hovedsoverommet gipsa. Maleren skal sparkle tre strk, fr malingen kommer p. P veggene i stuen skal det vre en farge som heter kalkgr. Jeg aner ikke hvordan det blir. ...

Rommene oppe er ferdige

Bytta ut teppet denne uken. Se s bra det blir! N skal ystein bare liste. S flytter vi tingene til ungene inn. P veggene her, har jeg valgt en farge som heter sukkerspinn. Knallkoselig farge. D...

Resultatet..

Ikke helt trka enda, derfor skinner det ganske mye. Her kan du se forskjellen fra hvordan det var (hyre) og hvordan det ble etter oljen (venstre).

Fra gammelt til nytt, p 1,2,3

f noen til slipe gulvet, var en fantastisk id! Gulvet blir som nytt. Begynte olje det i dag, s jeg er spent p hvordan det ser ut i morgen. Vi har valgt en olje med hvite pigmenter i. SPEN...

Bare det male tar tid.

Starta i dag p Ole sitt rom. Her trengs det mye pussing og sparkling. Dette rommet er blitt farga en gang tidligere. Jeg vil ikke bruke ordet malt, for det s ut som om malingen var kasta p vegge...

Da har vi ftt nklene! 😀

Endelig er huset vrt! fikk nklene p fredag. Vi fikk gjort litt i huset i helgen. Men med 4 barn og halloweenhelg, valgte vi prioritere ungene. Siden sinnasnekkeren ikke hadde tid til komme t...

sykdom sykdom og sykdom

Nr vi frst fr sykdom i hus... ja da har vi det gende en stund. Ole med omgangsyken, pappa med influensa og Lotte med urinveisinfeksjon. Vi ser p Lotte at medisinen ikke er god. Men hun er blit...

coolstuff

M&M's fra Danmark i de kuleste sklene, bestilt p nett. Trykk p linken under for komme til nettsiden. http://www.coolstuff.no/

Det er deilig vre norsk i Danmark!

Vi digger Danmark!!!! Et fantastisk land feriere i.

Unger og dyr..

Det var s fint se hvor gy ungene synes det er med dyr. De var ikke redde. De var forsiktige og gode mot alle. Kanskje vi m f oss et dyr...?? Jeg tror at alle barn har godt av det.

Besk p bondegrden

I gr reiste vi til bondegrden, som er rett i nrheten her. Dyrene var s tamme at de kom springende med en gang vi gikk inn porten. Morsomst av alt, var geitene. De sm geitungene var kanonste. ...

Godgutten!!! 😍

Hstferie! ❤

Turen over til Danmark var helt rolig. Etter det vrvarslet sa, sko det blse veldig mye. S jeg var skeptisk. Men det var jo ikke noe sj i det hele tatt ☺. Jeg fikk meg en boks med den gode...

Kulaste t-skjort!!

T-skjorte med ditt eget navn p! Genialt p treningene til ungene. Greit for trenerene ha et navn rope p. Denne t-skjorten kjpte jeg p ebay. Fikk den i postkassen 2 uker etterp. Klikk p li...

Intersport

Kanonfornyd med Bergans jakkene vi kjpte i sommer. Anbefales!!!!! Klikk p linken under for komme til butikk som har disse jakkene. https://tracking.adviralmedia.com/click/391/34278/intersport

P overnatting hos mormor ❤

Mens mamma og pappa var p en miniferie sammen p Sola strand hotell, var Ole og Lotte hos mormor. De stooor koste seg! Det gjorde vi ogs!!!! Avslapping p velvre avdelingen, 3 retters middag ...

Eventyr p eventyrstien.

Elever og lrere p kulturskolen, Vgen vgs og Gand vgs har jobba p spreng for ve inn de beste innslagene til Eventyrstien. Bra og spennende for oss som gr for se.

Klar for eventyrstien.

Sitter klar p trappa. Venter p kompisen.. de skal g sammen p eventyrstien. I nytt strikka sett fra mormor! Fyttigrisen s flink mormor er! Tusen takk!

Studie..

M ikke glemme studiet. Selvom dagene gr i ett med fulltidsjobb, unger som skal flges opp p div. Og alt som flger med, med en stor familie. S er det lett glemme studiet. Jeg fikk fri fra job...

En hrlig gjeng 😀

Grautheller turistforenings hytte

Vi starta pakke klar til turen etter frokosten lrdags morgning. Burde egentlig pakke kvelden fr. Men som ganske mange andre familer p en fredag, er det taco og kose tid. Vi kom oss n avgrde ...

Huset vrt er solgt!

N er huset solgt.. litt blanda flelser her. I dette huset har vi mange minner. Og her er det lengste jeg har bodd , noen gang. S tenker jeg ogs p.... har vi gjort det rette? Det blir endel opp...

Karsten og Petra

Ungene ble kanonglade da vi overraska de med at vi skulle p kino. Karsten og Petra er kommet med ny film. I Karsten og Petra p safari reiser de to bestevennene til Afrika sammen med Petras mamma...

Innebandy for alle penga!!!

Det er ikke noen andre ting som gr foran innebandyen p torsdagene. Forrige torsdag fikk han tilbud om g p sirkus. Ole: det er jo innebandy i dag! Glem det!! Kjekt se at han koser seg s my...

Selskap.

Vr lille prinsesse gjr seg klar til selskap. Det skal vre kjole og flette i hret, etter hennes nske.

Det beste vi kan gjre for barna vre.

Verdens viktigste jobb er vre mamma og pappa! Det beste vi kan gjre for barna vre er bidra til at de er trygge og har en god selvflelse - sammen med gode verdier vil de vre godt rystet til...

Ta vare p hverandre!

Jeg og ystein fikk litt aleinetid. Det er noe alle br ta seg tid til. Hverdagen er travel med barn og aktiviteter. Det er jo selvflgelig gy og kos med barna. Men forholdet til foreldrene m ogs...

Miniferie

Tok oss en miniferie denne helga. Henta ungene rett etter jobb. Mari fikk med seg to venninner. Vi dro ut med bten og satte kursen mot Lindy. P lindy var det veldig fullt med bter, s vi ankre...

N m jeg tenke meg om....... igjen.....

Da fikk jeg vite at jeg kan f 2 mnd forlenga vikariat. N m jeg begynne tenke litt. Orker jeg ha det snn mer? Jeg blir jo helt tullerusk i hodet. nsker meg en fast, god og stabil jobb...

Jobbsker... igjen...

S er det pan igjen... vikar p det sjette ret. Svnlse netter og vond mage. Fr jeg forlenga vikariat eller ikke...? Stressende ha det snn. Spesielt de siste mnd/ukene fr avgjrelsen. Men h...

30.08.2015

P tur rundt Odderya. Det var en kjempefin tur i dag. Etterp spiste vi middag p Egon. Ungene gleder seg til i morgen. Hva skjer da??? Fortsettelse flger...

En fantastisk lrdag!

Dagen starta med god hotellfrokost p Egon, fr vi handla inn det viktigste (i barnas yne). Lotte fant seg en rosa scootee, gjett om hu ville ha ein snnein nr hu blir stor. Ole spurte om vi ...

Kosetur til Kristiansand

Denne helgen bruker vi hotell gavekortet som pappa fikk av onkel Kenneth. Vi valgte Kristiansand, ikke s altfor langt kjre. N skal vi bare slappe av og nyte hverandre. Lade opp batteriene til ...

Lusekampanje

For sikre en lusefri hst oppfordrer Folkehelseinstituttet alle landets skoler og barnehager til arrangere kampanjer mot hodelus i uke 35. Les mer ved trykke p linken under. http://www.fhi...

klemte fingeren!

Klemte fingen i bildr om morgningen.Fytti s vondt!!! Utp kvelden, begynte den verke mer og mer. Legevakten mener jeg br ta rntgen i morgen. Ibux, ispose og holde den hyt, skulle hjelpe i ...

Nr ungene begynner bli store

Merker ungene er blitt store, nr de vil hjelpe til hjemme. Mari lagde middagen i dag, kylling wok. Mens jeg tok meg en dusj og bada ungene. Tusen takk for nydelig mat Mari 😙

Forskjlelse.

Typisk bli syk nr det er helg og strlende vr. Denne helgen m prioriteres til klargjring av huset. Visning av huset er p mandag. Heldigvis har jeg en fantastisk mann og en hel gjeng med bar...

Dagens trening med et genialt belte!!! annonseinnlegg

N er hverdagen begynt for fullt. Og da m vel treningen ogs prioriteres. Det er faktisk litt godt komme seg ut trene, alene uten unger rundt seg. Noe alle trenger innimellom. Men jeg vet ogs...

Skoleveien

Begge syntes det var stas med sekk p ryggen da vi gikk i morges. De gikk s fint. Og de var ivrige etter se om det kom bil fra venstre,hyre og venstre fr de kunne g over. Dette vet jeg er noe...

Pappa's bursdag i dag.

Popkorn klart til overraskelsen til pappa i kveld. Vi har ftt tak i lysbildefremviser. S fr han endelig se de gamle lysbildene fra da han var liten. Disse bildene har han hatt i en eske i 1-2 r...

Den store dagen!!!!

Se, gutten vres begynte p skolen i dag! Han var kjempe klar. Fant bilnklene og lste seg inn i bilen, lenge fr mamma og pappa kom. Der satt han, klart som er egg! Mormor ble selvsagt med p den...

Hatlestrand med verdens beste mor!!

Dette var en overraskelsetur til moren min. Hun har aldri vrt p den gamle grden der mormoren hennes vokste opp. (Alts min oldemor). Jeg var der for 2 r siden. Jeg er litt snn at jeg vil gjre...

Siste dag...

Dagen starta i Voss med noe som ungene kaller for pappablanding, dette er havregryn og melk. Vi sov rett utenfor parken. Dette var en overraskelse til de og de ble helt i hundre. Vi var i parken i ...

stjerneskudd!

Vi ble tipsa om en fin avslutning p turen vres. Dette blir spesielt i natt.!! Hvert r mellom 9. og 14. august er den beste tiden for observere meteorer som brenner opp i atmosfren over 80 ki...

Grsdagen

Pga lite dekning, fikk vi ikke lagt ut bilder i gr. Brstopp her! Jeg fikk kjpt meg julepynt. Og rets frste julegave!! 😀 Jostedalsbreen fikk vi se ganske godt! Heldigvis valgte...

grsdagen..

Stod opp og lagde god frokost i Molde. Plutselig sprang det en ryskatt rundt oss. Vi har ftt sett en del dyr vi ikke har sett fr. Jeg har ikke sett elg eller reinsdyr, oter eller ryskatt fr. ...

fagbker

Litt studie p turen. For dere som trenger fagbker, s er ark.no anbefale. Innimellom er det tilbud her, s greit flge med. I tillegg er det rask levering, noe som er veldig bra! TrykkHerfor ...

Atlanterhavsveien

Dagen starta fra Steinkjer kl 11. Vi var fast bestemt p kjre Atlanterhavsveien. Kanonfint!! Her stoppa vi for sove. Lagde mat og bada. MEN S.... kom det s mye knott at vi mtte rmme! L...

08.08.2015

Satte kursen mot Torghatten i dag. Mtte ta to ferjer p vei dit. Ein fine tur og hadde bra vr. Begynte psregne da vi satte oss i bilen for kjre derifra. Flaks!!! Fjellet har ftt sitt navn...

vkna i Utskarpen.

Sov i Utskarpen. Nydelig utsikt vkne til! Denne dagen er for ungene! Bading og trampoline! ☺. Lotte var knalltff, tok den store sklia heeelt alene mange ganger! Middag p pizzaresturant...

kryssing av polarsirkelen.06.08.15

Reiste fra Lofoten i dag tidlig kl 06.00, tok bten fra Moskenes. Veldig tidlig st opp 05. Men fikk mye ut av dagen. P btturen kryssa vi polarsirkelen. N er vi p vei tilbake. Gikk til salts...

Siste dag i Lofoten.

Reiste til viking festivalen i dag. Ole ble en reser p ksekasting. Ole og Lotte fikk bli med p en ridetur p vikingfestivalen. Lotte sin frste ridetur. Benytta sjansen da vi sg ferskvann. Al...

Nyter dagene og hverandre i Lofoten

I dag starta dagen p kjpesenteret i Henningsvr, Ole trengte noen skikkelige sko. Dette likte ikke Lotte vre med p, s hu ville hjem til barnehagen. Etter en telefon samtale med Heidi i barne...

kveldsturen vres!

Nr ungene var i seng, gikk vi oss en liten kveldstur. Til en topp rett ved. Ikke midnattsol i kveld 😢.

Lofoten!!!

N er pappa ogs blitt turner. N er vi kommet til Lofoten!!!! 😀😀😀😀. Her skal vi kose oss noen dager. Kanskje vi finner p noe sprell..?

Takk for maten Mari.

Mari stod for matlaginga i dag. Lotte dekka p tallerkener ☺.

04.08.2015

Heilt fantastiske fjell og vill natur!! Kjekt oppleve. I dag tok vi bten fra Senja til Andenes. Denne bten tok 1 time og 40 min og kosta 1000 kr. Dyrt med btene rundtforbi, men er verdt det. ...

Nail polish remover

Denne geniale kjpte jeg p ebay fr jeg reiste p ferie. Enkel ha med og enkel bruke. Det er 32 tynne bomullservietter til fjerne neglelakk med. Neglelakken gr lett av og den lukter godt. T...

ya Senja

Fantastisk natur her, med mektige fjell. Vi har vrt uheldig med vret, der tka dekker til det meste av de fantastiske fjellene. Vi fikk oss en omvei pga veiarbeid, men omveien ga oss et syn av 4 ...

barna storkoser seg p tur!

02.08.2015

Ole er svrt fornyd med fangsten sin.

Mens vi venter p bten.

Kakao og solbrtoddy koser vi oss med.

Sommarya!!! 🌞

Endelig tilgang p nettet. Legger ut noen bilder jeg ikke fikk lagt ut i gr. Tffe unger som bader!!! Lotte har blitt ei skikkelig pappadalt! Kanonfin plass! Anbefales!

Vi hadde en liten shoppingtur i Troms og en tur opp i fjellheisen, fr vi reiste videre. Fjellheisen var litt skuffende, da det var tykk tke. Men vi lekte oss med kameraet :) Deretter gikk turen...

31.07.2015

Troms!!!! 😀

Da har vi kommet frem til Troms. Det har vrt en lang tur opp hit, men det har gtt veldig fint. Vi har gjort masse gy p veien. Bada, gtt turer og sett det som er verdt se. Her i Troms har ...

N har vi kryssa polarsirkelen!!! 😀

Sov i Mo i Rana i natt. Starta kjre etter frokost. Mlet er komme seg til Troms i dag. Regner mye, s da er det perfekt kjrevr! Tok en bt i Ofoten, der vi hpte p f se hval. Satse p a...

30.07.2015

Komma oss te Nord Norge

Vi kjrte fra Otta ca halv 11. Spiste i Trondheim og sg Nidarosdomen, fr vi reiste videre. Vi fikk oss litt varme og bading p veien. Badeplass med trampoline ute p sjen var det i Steinkjer. Tu...

Kjredag.

I dag har vi kjrt gjennom Dovrefjell. Her husker Ole det eventyret vi leste mye for en stund siden, om trollene som bor i dovrefjell. Her lette vi etter moskux okser, men de hadde gjemt seg godt. ...

Slottet

Innom byen til pappa p veien. Gikk tur i slottsparken, fr vi reiste til bestefar spiste middag. Turen gikk videre. Stoppa kl 23 i Otta. Natti. .

Her skal vi sove i natt.

Ungene plukka masse blbr i skogen.Pappa spiller nattisang til ungene.Kos ved blet fr leggetid

Gaustatoppen

Gaustatoppen.

Hadde vekkeklokka p 06.30. Spiste en rask frokost, fr vi kjrte opp til parkeringen ved Gaustatoppen. Vi starta g kl 09. Og var tilbake 18.00. Fytti for en fin tur vi hadde! Alle ungene utenom...

Vemork..

Vi kjrte fra Sandnes 14.30 i gr og kom til Rjukan samme kveld kl 22. Vi fant kraftstasjonen og bruen som vi husker fra serien som gikk p tv i hst: kampen om tungtvann. Selvom det var sent, mtt...

Ferie!!!!

Ferie for oss er det vre sammen alle 6. Vi er glad i vre aktive ute. N er sekkene pakka og turutstyret klart. Vi har handla inn mye kvikk lunsj! (Som er den beste "lokkematen" p tur). Vi gl...

Enda en epoke er over...

Livet bestr av epoker. Syns dette ble klarere etter at jeg fikk barn. Noen er veldig kjekke og noen mindre kjekke. Men alle epokene hrer med til livets gang. Ole har sin siste dag i dag. Vi begyn...

Den flelsen...

Den flelsen nr du sitter p venterommet til tannlegen. Ikke s ivrig etter komme inn, men du vet at du m. Om bare en halv time er det over, og et helt r til neste gang.. Hekkan s dyrt det er!

22.07.2015

Klikk p linken under, for se nermere p jakkene og mye annet. https://tracking.adviralmedia.com/click/391/34278/intersportVi kjpte nye jakker i dag. Til vrt bruk, er Bergans vres favoritt. D...

Mer fra fotoshoot'n

Fotoshoot

Tok oss fri fra barnehagen for kose oss litt. Snart er barnehagetiden over, da er det ikke mulig bare ta seg fri en dag. Starta dagen med fotoshoot av denne tffingen, fr vi tok turen til Leos...

Ein av kaptein Sabeltanns menn!

Ole var knalltff inne i Kaptein Sabeltanns verden! "Kaptein Sabeltann og Jakten p den Magiske Diamant" er tidenes kveldsforestilling! Svpt i magi, fantastiske effekter og eventyrlige inntrykk. ...

Mamma's lrdagsgodt

Koser meg p Hotell Ernst i Kristiansand, sammen med ungene.

Slappe av!

Lrdagsgodt!!!!

M HA! lrdagsgodt er viktig ha nr vi skal se barnetv 😀

Gleder oss til sove her i natt

Wow! Var det frste ungene sa da vi kom inn p hotellrommet. Heisen p hotellet var s fin at jeg ikke fant den med en gang(jeg stod rett foran den) N skal vi kjpe lrdagsgodt og sl av noen tim...

#hotell2015sommer

Annonselink Anbefaler dette hotellet til dere som skal til Kristiansand. God service. Flelse av luksus. Ligger midt i sentrum. Hva mer trenger man??? Bilder kommer etterhvert. Les mer ved trykk...

Kaptain Sabeltann

Planen er reise tidlig lrdags morgen til Kristiansand. Vi har ftt oss billetter til Kaptain Sabeltann showet! Jeg fr pakke n, nr de sover s godt. Greia n er den at Lotte har hatt feber og ...

Mitt siste prosjekt

Fant en knallfin genser til Lotte i gr p Lindex. Den var i gammelrosa. Men jeg fant ingen bukser som hun kunne ha til. Derfor reiste vi til stoffogstil. Jeg valgte stoff og farge. Lotte valgte py...

Fine barneklr!

Jeg er litt hekta p barneklr. M jo innrmme at det er mest jenteklr det gr i da. Jeg finner s mye mer fint til jenter. pen for ideer dersom noen vet om en nettside med litt bra utvalg til gu...

God sommerferie til verdens beste mormor!

Mormor kom innom i barnehagen i dag for si hade til ungene 💕. N er det ferietid og vi ser ikke hverandre p mange uker.. God ferie til mormor som skal p sykkeltur i Tyskland. Hun kommer...

Sko fra xxl

Fikk disse fantastiske skoene av ystein i helgen. Var p en tur rundt mosvannet i gr, da vi hang opp smokken til Lotte i smokketreet. Aldri har jeg vrt s fornyd med tursko fr! Men n tok jeg ...

Smokkestopp!!!

1 uke uten smokk!! Det gikk faktisk bedre enn vi frykta! ☺. Kjempeflink jente. Premien var en rosa fiskestang som hun nska seg. Denne fikk hu i gr. Hu har fullt med vannblemmer inni hendene...

Avslutningen til Lotte fra liten til stor avdeling

Tenk at lille Lotte allerede har gtt 2 r i barnehagen. Tiden gr s altfor fort!! Lotte har hatt det kjempebra p liten avdeling. Hun har lrt knallmye. De voksne der er bare heeelt supre (dette ...

Trygghet...

Godt med tryggheten ha mamma i barnehagen hver dag! Vi er knallheldige! Jeg storkoser meg masse med dere hver dag! N skal snart Ole begynne p skolen. Ole gleder seg knallmye. Det er nok verre f...

Middag p Egon

Knallgod middag p Egon i gr. Vi var s heldige at oldemor spanderte p oss 😀.

Beskte pappa p brannstasjonen!

Alltid like gy beske pappa p jobb. Lotte er ekstremt pappadalt. Godt han kommer hjem i morgen. 😙

Verdens kuleste skler, som folk legger merke til!!

Kjpt her: http://bfy.nu/no/e06

Gullmynter 💰💰💰💰💰

Takk for ein flotte dag!

Takk for ein hrlige dag med kids mine i kongeparken. Kjekt se at de kose seg s masse. Hpe mormor ogs syns det var en morsom dag, selvom vi lurte henne med i tmmer renna 🙊

05.07.2015

Storkoser oss!!!! ☺

Karusell p karusell... 😀

For en fantastisk dag!!!

Pappa fikk omgangsyken rett fr vi skulle til mormor sove over. Mamma fikk avbestilt hotellet en time fr, uten mtte betale (ikke alle som gjr det). Som plaster p sret over at det ikke ble...

Spa p sola strandhotell...

I dag skulle vi p sola strandhotell. Ungene skulle til mormoren. Timen fr innsjekk, mtte vi melde pass. Er ikke det typisk at ystein sko bli syk n. Vi fr ta det igjen en annen gang. Bruke hel...

Den beste smoothien...

Eple og fersken juice Banan Jordbr Vanilje yoghurt.

Mamma! jeg er mett!

Ikke alltid like lett f i "frken vil ikke" mat.

vglista topp 20 i Stavanger

Er det mulig????!!!!!

Da vi kom inn p badet denne morgningen, ser vi at dyna til Ole er pressa s godt han kunne ned i do. Vi vekka Ole og spurte hva i alle dager han har holdt p med. Han gikk inn for se. Ble helt o...

Viktig lre seg selv

Har lunsjen ute i barnehagen i godvret. Nyt vret mens det er!! Sommeren er tross alt snart over..

Lottes frste tannlege besk.

Lille Lotte hoppa oppi stolen og gapa opp uten problem! Null hull. Men gjorde en avtale om slutte med tutt. 👍 det skal vi klare. Hun er fast bestemt p f rosa fiskestang nr hun har sl...

Nyter naturen

Det er vikig bruke masse tid med barna. Jeg er jo fan av dokumentere alt. N er jeg blitt veldig intr. i bilder. ELSKER ta bilder!

Friluftsret 2015

Hadde en koselig kanotur i dag :).

vi kjpte oss nytt hus!

Da fikk vi drmmehuset. Enebolig med stor hage :)

23.05.2015

Tenk at hun er blitt 3 r. Tiden gr s altfor fort! M nytes mens de er sm. Den tiden gr fort forbi og en fr den aldri igjen.

I barnehagen

Vi koser oss sammen i barnehagen 😙

23.05.2015

17 mai p Sandnes brygge

Flotte barn!

Lotte 3 r 16 mai!

Hu ble fornyd med frost kaka 😀

Gratulere med dagen!

Bukkene bruse

Var p teater med de sm. Lotte var ikke glad i dette trollet under broen. Forstr henne godt, han sg jo litt skummel ut!

Dette var da ikke s lurt...?

Snn gr det nr guttene skal tffe seg. Kanskje han lrte noe denne gangen, at det er lurt hre p mamma og pappa..? Kelneren sprang etter et glass med melk, noe som hjalp veldig.

Hrlig med vr.

Det er gy se hvordan ungene storkoser seg ute i naturen.

En liten tur til Bergen.

Let it go sangen, gikk p repeter gjennom hele turen.

❤❤❤❤

Nyyyyt dagene med familien! Tiden gr s altfor fort... plutselig er de blitt store!

Vren er her 😀😀

Endelig er dagen her. Ole og pappa har venta i mange dager p vrsleppet. Mamma og Lotte tok med oldemor ut for se p. Fantastisk fin stemning i gatene i dag ❤

motorsykkel gutta!

Ole og pappa har kjpt seg motorsykkel. En skikkelig tursykkel som er god for Ole og mamma sitte p. Ole ble bitt av basillen, s han har ftt seg skikkelige motorsykkel klr. Sprs om mamma fr ...

vre mamma..

En mandag morgen. Jeg lagde frokost mens ungene sg p Karsten og Petra p tv. Etter litt irriterende pelling borti hverandre, ble det kranglin. "Nei, ikke krangle" sa jeg. Og krangelen var over me...

Da var psken ferdig..

2 netter i bten og psken er over for denne gang. Vi har hatt et fantastisk vr. Litt kaldt om nettene, men vi hadde med ekstra soveposer som vi pakka oss godt inn i :). I morgen er det tilbake ti...

rets frste bttur!!

Vi tok oss en liten bttur til lille teistholmen. Vret er kanonbra og ungene elsker utforske ya! 😀

Hjem til pske.

Vel hjemme igjen. De siste ukene har jeg bare gtt inni min egen boble. Jeg har vrt mye borte fra samboer og barn, og bare vrt helt fjern. ystein har vrt kanon god! Han har vrt hjemme med Ole ...

Noen kloke ord p toppen av Flibanen.

Thon hotel bristol

Vi sov 2 netter p Thon hotel. Fornyd med hotellet og god frokost p Egon. Jeg og Lotte har kost oss masse, i tillegg til sykehus beska hos far. Han kommer seg. Men fler det mye er et skritt fre...

29.03.2015

Det er bare jeg og Lotte som reiser. Ole og pappaen er i Sverige. Men jeg har lovet Lotte at vi skal kose oss masse ogs, ikke bare vre p sykehuset.

En liten tur hjemom....

Det ser litt bedre ut med far. Han er n vken og puster selv. Jeg reiste en liten tur hjem. Se ungene, spakke nye klr og jobbe litt. Reiser tilbake til far p Haukeland sykehus p sndag.

Fikk besk av samboer og barn..

Etter en uke hos far i Bergen. Med mye grining og beskymring, kom ystein og ungene p besk. Var godt f tenke p noe annet innimellom den helgen. Vi var p Flien og Ulriken. De gikk p aquarie...

29.03.2015

Dette dukka opp dagen etter. dag 2 i Bergen.

Hva betyr disse fjra???

Det dukker stadig opp fjr.. Hva betyr det?? Noen som vet?? Jeg velger tro at det betyr noe bra! :)

Det var noen tunge dager..

Bergen!!

Var i Bergen i ca 1.5 uke. Far ligger p intensiven der. Var hos han i hver visittid p sykehuset. Mellom beskstidene, prvde vi finne p noe som fikk tankene vres over p noe annet. Flybanen,...

Mary Kay konsulent!

Mine frste bestillinger som Mary Kay konsulent ☺. Kanongy lre om de fantastiske produktene de har tilby. Er dere intr. i noen produkter innen Mary Kay, er det bare g inn p min hje...

Mormor og meg!!

Verdens beste mormor! Et fantastisk menneske som jeg er utrolig glad i 💕

Koser oss hjemme om dagene.

Ole har vrt hjemme med vannkopper disse to ukene. Han har ikke vrt noe syk pga vannkoppene. Heldigvis!. Til dere som lurer (noe jeg gjorde). Du kan ikke bli smittet mer enn 1 gang med vannkopper....

Ryggoperert..

I gr ble jeg operert for prolaps i ryggen. Gtt med prolaps en stund n, s skal bli godt slippe smerten. Operasjonen gikk fint. Men de rdet meg til bli p SUS over natten, siden vi har 4 b...

Vinterferien i Sirdalen

Vi storkoser oss p hytta i Sirdalen. Har med langrennski til alle. Slalomskiene droppa vi denne gangen. Utrolig mange flotte turer g her p langrenn. P lrdag var vi faktisk s heldige at vi f...

God frokost = en bra dag

Starte dagen med ein god frokost med levende lys og alle i huset rundt bordet, da blir det en god start. ❤️❤️

14.02.2015

Kosetur te Stavanger

Hadde med meg 6 kids p kino i dag. Sg paddington 😊 koselig familiefilm. Pappaen i huset var p brannvakt. Kjpte lrdagsgodt og beskte han p brannstasjonen etter kinoen. Kjempekoselig ...

Prinsen min..

Oppfre seg som ein prins 😘. Det var bare Ole som var prins i barnehagen. S han fikk alle prinsessene for seg selv! Tok et bilde av han sammen med alle de flotte prinsessene! Kanonstilig!

Prinsen og prinsessa ❤️

I dag var det karneval i barnehagen. Ikke vanskelig f opp ungene fra senga s tidlig i dag. De hoppa opp og va ivrige itte kle seg ut. Ole va ein flotte prins og Lotte ei hrlige prinsessa! &#...

Galne unger!

P tur med barnehagen.

Jeg var p avdelingen til Ole denne uka. Gikk tur til skogen. Gjett hvem som allerede var der p tur med sin avdeling.... Lille Lotte!! Vi storkoste oss her, fr turen gikk tilbake til barnehagen.

Ekstremvret "ole"

Ole er litt irritert over at alle legger skylden p han for at ting er blitt blst i stykker. I starten tulla jeg litt om det. Men n har Jeg forklart han flere ganger, at d ikke er han de mener. &...

Fra de ste sm!! 😍

Mor's dag.

Gratulerer til alle mammaer p morsdagen!! 😍. Nyyyt dagen med deres ste sm!!

Nyklippa!

Go'gutten har vrt hos frisren! N sg an plutselig s stor ut! 😊

Falsk krypp

Vi venta egentlig p at Ole sko bli syk.. Vi har alle vrt kjempedrlige og ole har jo vrt oppi oss hele tiden. I natt vkna vi av at han sleit med puste. Vi fikk han i frisk luft og roa an ned....

Influensa....

Kjedelig vre syk. Dag 4 med en kropp som ligger slapt! Feber, vondt i kroppen, hoster, diare, vond hals.. I dag begynte ystein ogs, s her ligger begge foreldrene helt sltt ut p sofaen. Mens...

Det vre student...

Det er lengesiden jeg har vrt p skolebenken, ca 10 r. Men guri s gy det er! N er emne 1 i barsel og barnepleie studiet snart over. Studiet's frste eksamen begynner p fredag. Grugleder meg!...

Sykt barn. Dag 2

Etter grsdagens ambulanse og legevaktbesk, har Lotte klaga eindel p vondt i hodet. Mtte uansett en tur til legen ta ny CRP da denne visstnok er forsinka i mlinger. Prvene var fine i dag ogs...

Ambulansen p besk i dag..

Lotte har ikke vrt seg selv i hele dag. Veldig grinette. Begynte klage p vondt i nakken. Plutselig kom feberen og hy puls. For vre p den sikre siden, ringte vi til legevakten for hre hv...

EU kontroll p bilen 😰

Den kjekke 7-seteren gikk ikke gjennom EU kontrollen. Og den var ikke verdt koste p. Solgte den med det samme vi fikk vite dette. N har vi ingen bil. Kjpt oss busskort. Vi fr klare oss med de...

Lille Lotte..

Lille Lotte klar for barnehagen. Med lille lam (bamsen) . Lille lam hadde mamma da hun var liten. Tror jeg og Lotte er like glad i denne 😘

Sol sol sol!!

Denne sola er det lengesiden vi p vestlandet har sett. Den er dypt savnet. Nyter dagene 😎

Drm stt min skatt..

De er jo s ste nr de sover! Noen ganger sitter jeg ved sengekanten og bare studerer dem. I kveld da jeg la meg, vkna Lotte. Hu hadde drmt noe som ikke var s gy. Hu krp inn i armene mine. Sp...

P tur i dag 😎

Kanonhrlige dag i barnehagen i dag. Tok med oss ungene p tur hjem te Ole. Ole viste selvflgelig veien. (Der e snarveien gjennom skogen viktig). Inni grillhytt, grilla me fiskeburger og pinnebr...

Friluftsret 2015!!

nsker her friluftsret 2015 velkommen. 2015 skal by p mye mer turer ute i friluft 😃

rets mammablogg??

S gy vre nominert til rets mammablogg!! 😃. Setter pris p alle stemmer jeg fr. Send en sms: mblogg49 til 2012 😘😘😘

Kino!!

I gr da det blste som verst, gikk vi p kino. Lotte synes madagaskarpingvinene var skummel. Men Ole likte filmen. Siden pappa og storebror hadde kjrt til Hovden for st p ski, mtte vi ta bus...

Brannstasjonen i Sandnes

N var det lengesiden vi hadde vrt beskt pappa p brannstasjonen. Ungene var helt i hundre. De fikk tilogmed sitte p med brannbilen en liten kjretur rundt stasjonen.

Vi kom p 3 plass!!

I 2013 starta vi vr nye tradisjon. lage vrt eget innslag til pepperkakebyen i Sandnes. 2013 laga vi en stor borg. Brukte mange kvelder p denne borgen, fr vi leverte den til Sandnes. Det var m...

Julekjolen

Lotte prve julekjolen som jeg sydde natt til julaften. Godt fornyd!

GODT NYTTR!!! 😃

Romjulen 2014

Reiste til Sirdalen i romjulen. Var her i to dager. En dag i slalombakken og en dag i langrennslypa. Kanongy!

Ole fant en dd delfin p stranden

http://www.aftenbladet.no/incoming/Fant-dod-delfin-pa-Solastranda-3586914.html Han synes det var stas komme i stavanger aftenblad :)

14 desember!!!

I dag ble mamma i huset 30 r! Jeg var s heldig f frokost p sengen. Ungene kom med gaver. Fikk sjokolade, gavekort p sola strand hotell og penger til shopping. 😍😍😍

Nissefest i barnehagen.

Alltid gy med nissefest i barnehagen. Kanskje kommer nissen....? :).

Vi m passe p fuglene ogs.

Vi lagde mat til fuglene. Flger med hver dag om det kommer noen for spise.

Pepperkakebyen i sandnes

Da er Elias bten levert til pepperkakebyen i Sandnes. Det var utrolig mange fine pepperkake verk. Vi blir nok ikke vinnere i r heller, men gy for alle oss vre med lage vrt eget til denne b...

Pakkekalenderene er klare!

Pepperkakebaking!

N er det jul i huset!! 😃

Stoppeplass!

Gy kjre innom morsomme lekeplasser nr vi er p langturer!

Mer shopping

Jeg tror jeg har ftt ei jente som ELSKER shopping! 😀

Shopping i Haugesund!

Snart ferdig med julegave handelen! :) dette er en rekord. n kan vi slappe mer av i desember mned, og bare kose oss masse!

Nyte utsikten!

Ragnhildsnuten!

Hrlig med en liten sndagstur :)

Bart bart bart.... Hva er det med denne barten??

Jeg er ikke fullt s fornyd med denne barten! Kan de ikke heller finne noe de virkelig kan kjpe for gi og vise sin sttte. Slik som vi damer som kjper rosa slyfe. Jeg synes ikke det ser s ...

Passa p!

Stakkars Lotte brant seg p peisen! Satt i vann med hnda i en times tid. Gikk heldigvis bra 😃

God helg!

Flinke Ole hos tannlegen!!

Ole sprang inn, hoppa oppi stolen og gapte opp! 😊

Stoff&stil

Lotte ble med mamma p stoff og stil. N skal vi sy julekjolen 😊.

rets barnehage bilde!

rets barnehage bilde kom i dag! Hvor er pappaen da? Spr mange... Han gr jo ikke i barnehagen..

Lille Lotte..

Lille Lotte med musehalene sine. Klar for barnehagen.

Kveldskos

Koselig nr det blir mrkt tidlig om kveldene..

Dette var rart!!!

P vei inn til kinosalen traff vi p selveste kaptain Sabeltann!! Inni det lille rommet, hadde han en kiste full med gullmynter! Vi fikk en hver!! S gikk vi inn for se Karsten og Petra feirer j...

Happy Halloween!

Ungene har gleda seg til Halloween. Til kle seg ut, og til masse godteri. Gresskaret skar mamma og Ole ut tidlig p dagen.

Hello kitty!!

Hu kunne bodd i denne bilen, dersom hu hadde ftt bestemme!

Lrdagstur te Stavanger

Pappa og Ole skulle skru p bilen. Da tok jentene en kosetur til Stavanger. Mtte oldemor p Egon og spiste god lunsj, fr vi tok turen innom dropsen og hjem med toget. 😊

Regn, regn og atter regn!

Men ungene liker det! Her sitter Lotte i barnehagen leke i regnet. 😘

Brdrene Elvebakk

Ekte sskenkjrlighet! Den eine timen kan de ryke i tottene p kverandre! Neste timen er de bestekompiser! ❤️

Fantastisk solnedgang!

Ftt besk av farfar fra Oslo. Vi tok han med p Sola stranden for se solnedgangen! Fantastisk!

Kalde dager..

De kalde dagene er her n. Tidlig mrkt om kveldene og sent lyst om morgningen. Ikke lett f opp Ole om morgningen nr det er s mrkt. For da er det jo ikke morgning enda.. Ikke lett forst. ...

En tur innom pappa's jobb p vei hjem

Lekeplass nr 1

N ble fuglene gode og mette

P bytur 😃

<br / I dag tok vi turen til Stavanger. Vi hadde selvflgelig med oss mat til fuglene i parken. Mormor ble ogs med. Vi koste oss kjempemasse. Lrdagsgodt mtte vi jo ogs ha. Lotte hadde ikke ...

Ukes handling!

Hvor er uka blitt av?? Dagene har gtt s altfor fort! N er det helg igjen. Pappa'n i huset skal p vakt lrdag og sndag, s jeg og ungene skal bare kose oss og slappe av. Kanskje vi treffer mo...

Dagens tur!

Vi starta turen hjemmefra i dag. Gikk ned til stokkelandsvannet og gjennom sandvedparken. En fantastisk tur med hele familien samlet. Heldige med vret og 😃

Nyter dagen i dyreparken sammen.

Perfekt vr!

On the road again!

Ikke visste jeg at pappaen i huset hadde andre planer for dagen. Opp og hopp i klrne, brdskiva i hnda og inn i bilen. P vei til Kristiansand dyrepark!

Morgenstund er gull i munn!

Dette bildet er tatt noen timer etter at Lotte stod opp. Hu kom inn til meg 05.30! ER DET MULIG?!! N er det bekmrkt ute p den tiden, dvs enda verre st opp. Guri malla jeg er trtt. Lotte de...

Fotografen kommer til barnehagen!

I dag m vi smile fint!!!

Landsbyvandring

Landsbyvandring p vistnestunet. Dette var knallkjekt! Fikk se kordan de gjorde fr i tiden med korn. Nede p stranda kokte turistforeningen fiskesuppe til oss. Den hadde de tare i. Morsomt at al...

P tur.

Lotte og kompisen p tur ❤️

Eventyrstien

Hvilket eventyr er dette?? Det var masse stilig se.

God helg!

Her er Ole p vei til bursdag. Mamma og Lotte skal til eventyrstien i sandvedparken 😍

Kuleste pappaen!!

Rart de er pappadalter??? Pappa tar de med p det meste. 😃

P vei hjem...

Lunsj..

Familiebilde

Der klarte vi ta bilde av hele gjengen :)

Blfjell gruvene

Spennende g i gruvene!

Ruggesteinen

Dagens tur!

P tur til Ruggesteinen. Hauge i Dalane

P campingtur

N fikk vi solgt isocampen :)

God helg!!!

Endelig helg! Har vrt en hard uke! Helga skal nyyytes!

Godjent

P bedringens vei... ❤️

Takk for sist, sa legen p legevakta.

I dag var det Lotte sin tur. Hu datt slo hodet i murgulvet. Ville bare sove etterp. Da hu kom sovende til legevakten, la de henne p en benk. De mlte blodtrykk og o2 metningen i blodet. Legen...

Slik endte hjemturen fra skolen..

Petter var uheldig nr han skulle sykle hjem. Han datt i enden av bakken, rett ved barnehagen jeg jobber i. Ei dame hjalp han opp og flgte han til barnehagen. Heldigvis var pappaen der for hente...

Fint par??

Vi var i Kongeparken fra de pna til de stengte. Henta Mari og sskenbarnet hennes Lene. Siden pappa var p vakt p brannstasjonen, s trengte jeg litt hjelp fra Mari til vre med Ole p karusell...

Sndagskos i Kongeparken!

Ukes handling.

Ukens storhandling. Sparer mye p handle kun en dag i uken. N har jeg planlagt hva vi skal ha til middag hver dag 👍

Hello kitty

Stolt jenta , som fikk ein hekla hello kitty lue av tante Kathrine 😘

❤️

Solnedgangen p sola strand

Vi m nyte de fine dagene vi har :)

Sndagstur

Sndag igjen. Uker og helger flyr avgrde! Denne sndagen starta med baking av fylte horn. S va det ut g :). Onkel og familien var ogs med :).

Uburhedleren

Turnjenta mi!

Om Lotte syns det var gy begynne p turn??? JA! Gjett om! Hu storkoste seg! Og hu va kanonstolt over den fine rosa turndrakten og de flotte turnskoene! 😃 .

Helgens bttur!

Turen i helgen gikk til Lindy! Ungene og vi storkoste oss. Vi var heldige med vret ogs :)

Mini nyttrsaften p brannstasjonen i august

Brannmann Sam fant en btte med fyrverkeri. Dette mtte vi hjelpe med f bort 😉. Det var bare snne som lg p bakken lagde lys/lyd. Og litt stjerneskudd 😊.

Gave til pappa...

I r gjorde jeg samme tabbe som hvert r.. Men jeg tenker hvert r: N har jo ole blitt s stor, at han rper ikke hva vi har kjpt til pappa sin bursdag. Men neida, med en gang det ble snakk om bu...

Da var kaka klar :)

Suksess kake! Den blei faktisk kanongod. :)

P spa hos tante :)

Pussing og lakking av negler. Lotte KOSTE seg.

Heia Viking!!!

Pappa er p jobb i helga. S mamma, ole og lotte benytta sjansen til dra p viking kamp. Fikk lne kortene til tante kathrine :) med sitteplasser ved siden av mormor. Koste oss med lrdagsgodt de...

Ut p date i kveld

I kveld tok jeg og ystein oss tid til g p kino sammen. Det er utrolig lenge siden! N er Mari s stor, s hu kom satt barnevakt for oss :) . Godt ha store ssken! Vi s forresten filmen:...

Neglelakk

Lotte syns det er viktig med neglelakk. Hun passer p at neglene fylles p.

Prinsessa mi!!

Sprinkelsenga

Da er det p tide si hade til sprinkel senga. Det var siste unge, siste gang,, snufs snufs. Meeeen, Lotte har blitt kjempeflink sove i prinsesse senga si! 😍. Tiden flyr og ungene vo...

Turenes hydepunkter

Kvikklunsj M vi ha med! :) ekte tursjokolade!

Lunsj oppe p grden Mn

N skal det smake!!

T!!!

Galen mann

Heile gjengen

Heile gjengen med Mnafossen i bakgrunnen. Kanonfint vr ta turen p.

Turlederen!!

Ole var turlederen opp te Mnafossen og Mn. Han var veldig ivrig etter finne T'ene.

Frst god frokost..

Mamma og Lotte starta den tidlige morgningen med baking. N ble det nybakte rundstykker til frokost. P tide vekke resten av huset

Niste

Dagens niste p turen til mnafossen. Horn med ost og skinke❤️

Petter fant ein fisk!

Denne fisken beit meg!!! - sa petter. Fisken hang faktisk fast i foten hans

Turnjent

Turning turning turning

Lydblgen festivalen

Va p lydblgen p Borestranden. Der fikk vi lne SUP brett gratis. Ungene storkoste seg :)

Mandagens trening.

D va me igang igjen. N ska det trenast! Me trente intervalltrening i 20 min. Nge som va noks hardt for meg som ikje har vrt s flinke med treningsleks i sommer. Men det e jo godt komma igan...

Knallflinke

Ole bare slengte seg ner og begynte skyte, fr de som arrangerte dette fekk vist han. 4 blink klarte han :).

Rulleski

Er dette vr nye skiskytter konge???

Blink festivalen

Ole og Olav vigen hattestad!

Ser p konserten

Mamma og ole ser p konserten fra taket. Kallasjen er p, siden det regne. Men s sm vesener me e, s gjekk det godt 😊

Dette lagde vi i barnehagen i dag..

Vi har snakka om at vi kunne tenkt oss aquariet med fisker. Men n sleppe me d, for me lagde et i barnehagen. Om fiskene ikje e levande, gjr vel ingenting. Det va Lotte som sko laga dette, men det...

Dagene i barnehagen..

Sommerukene i barnehagen har vrt helt fantastiske. Det har vrt s f unger i barnehagen, at alle ungene har vrt samla. Jeg har jo kost masse med ungene mine hele dagene. det er selvflgelig litt...

Hello kitty

Lotte er hekta p hello kitty. Blei heilt i hundre nr eg kom med ny hrbrste! :)

Kuleste tatooveringen!

Trampolinen

God helg!

Da Pappa kom hjem fra vakt i morges, dro vi rett ut p sjen! Turen gikk til Lindy, Her lg vre btvenner ogs, s Ole sprang til kompisen sin med en gang! Ungene koste seg p trampolinen!

Beskte pappa p jobb.

S er det helg igjen. Tiden gr s altfor fort. Det er en stund siden vi var p brannstasjonen sist, ungene var helt i hundre! Pappa heiste oss opp 10 meter i stigebilen. Mamma var vel den som bl...

Altfor varmt inne..!!

Begge ungene sovna godt p madrass te ole ute p terrassen. Kanonhrlig temp ute! Nyda d mens me kan!

Sov s godt

P ein hrlige tur med barnehagen

Kanonhrlige dag i dag. Nr me kom p jobb/barnehagen, pakka me sekken og gjekk p tur te stokkelandsvannet. Tok med oss kaptein sabeltann redningsvester. Det va godt kjla seg ner i vannet og av...

Den lille trollungen vres!

Det har hendt flere ganger at Lotte finner noe hun vil ha i butikken, uten sprre mamma og pappa. Kan tenke meg hun er fornyd der hun handler! Yes! Mamma og pappa snudde ryggen til litt n! Forr...

De beste strendene, har me!

Sola stranden! Den er helt fantastisk. Bedre enn syden strendene.

Koser oss i syden!!!

Gogutten vres!

Nyter siste timer av ferien..

Gutta p tur...

Ole og kompisen p tur!

Kanopadling

Ole va kanonflinke padla! Tok ut aleina!

S fekk me smake litt av btlivet...

Pappa satte inn ny turbo i bten. S an funka greit, men ikje heilt topp. Men gu for ein hrlige tur me har hatt p Randy, Fra lrdag te sndag. Men fles som om me har vrt vekke noks lenge. Sol...

19.07.2014

Fyll opp!!!

DROPSEN

Den store godteributikken i Stavanger er fast p lrdager!

Prinsesse vil ikke!

Lille prinsesse vil ikke. Hun er ei bestemt lita tulle som skal ha det akuratt som hun vil. Satse p at hu vokser det av seg snart :) Det kan vre skikkelig slitsomt til tider, men er viktig vi...

Musikk talent!

Bde Ole og Lotte e glad i musikk :) N har me ferie ut uka. Ftt gjort masse her hjemme. Maling, kasta masse som ska kastes og min kjekke handymann skifta ut ngen rtne planker rundt vinduet. G...

P'an igjen

Dagens frokost: shake og 3 egg. N e ferien over, d e det bare setta igang :). N e eg 3 kg fra n mlet :).

Topp med campingliv!

Vi er blitt glad i campinglivet alle mann. N har vi vrt p Bsre camping. Kanonfin plass for bde oss voksne og barn. Trampoliner, badeland inne, lekeplasser, lekerom for babyer, resturant, buti...

Matlaging

Ole har lrt seg fyre opp primusen. Her koker vi egg og havregrt til kvelds.

Mange munner mette...?

Mange sultne fugl unger. Innom Bilka en tur for kjpe ny sovepose til Mari og Mamma. Stakkars Mari frys om nettene. Mamma sin gamle sovepose lukta loft etter ha vrt lagra p loftet i alle ...

Snart slutte med bleie?

Var stas g p denne doen som er passe strrelse til Lottemor.

Kuleste dusjene!

Kuleste dusjen Lotte har sett!

Regnbuen....

Fineste regnbuen vi har sett! Hadde litt torden vr fr vi la oss. Spiste god kvelds i tv stua p omrdet.

Ungene storkoser seg!

Elsker se ungene kose seg sammen p lekeplassene og stranda. Slappa av p campingen i Grenaa en ekstra dag. I morgen drar vi videre til Fyn. Satser p at godvret holder seg.

Vi har blitt flinke til sl opp lavoen!

Godt ha hele gjengen samla :)

Nyter finvret i Grenaa!

Kjrte p stranda fra Lkken til Blokkhus

Bilen med p stranda. Stoppa helt ved sjkanten, la ut strandmadrasser, ungene bada og vi voksne pna let! Hrlig! N gr turen videre mot Ebeltoft

Aquariet

Dette var gy!

Helleren

Innom Helleren, p vei te Kristiansand.

Buy. En liten tur med joll mens mamma pakke

26.06 Kjrte til bten og la ungene. Mamma og pappa pakka til kl. 02 p natta. Fredags morgen stod pappa opp ekstra tidlig 04.30 for kjre mens havet var rolig. Vi kom ikke lengre enn dusavik (...

Flytte....? Eller ikke flytte...?

Plutselig fant vi en enebolig p andre siden av vannet. Det hres langt vekke ut, men det er ikke det. Ti minutt g. Men det er en annen bydel. Vi har alltid drmt om enebolig. (Vi bor ganske tet...

Barneselskap for Ole i mr!

Eg elske pynta kaker 😃

Fotoshoot p Bore stranda!

Dagen i dag var kanonbra! Fint vr og glade unger. Tante kathrine ble med oss til Bore stranda for ta bilder av ungene. Ble litt bading og kos frst. N m jeg plukke ut ett par av alle de bilden...

Kjole til Lotte

Etter Lotte ble fdt prvde jeg meg for frste gang p symaskinen jeg fikk av min mor for noen r siden.. N har det blitt noen kjoler, bukser, bluser og luer. Men jeg holder meg til sy til mine ...

Jenteblgen !

D e trening i gang!! Har ikje trent p mange mange mneder.. Med fulltids jobb,to unger i hus /4 unger aen kver uga,s blir trening nedprioritert. Der e ikje nok timer i dgnet rett og slett! ns...

04.06.2014

FAKE TOMS! men kem bryr seg???

03.06.2014

JUNI.. n e sommeren her. Lille Ole blir 5 r! Kor e r blitt av?? Han e ein fantastiske gutt. Og ein utrolig god storebror! Han passe p bde store og sm. I dag fekk eg kjeft for eg ikje hadde s...

Fornyd med bilde

Fra Hellas

Hellas

Turen til flotte Rhodos var fantastisk! Vi storkoste oss. Vi trengte absolutt komme oss bort litt p ferie sammen. Bada, ridde p esel,spiste masse is og leide bil for f med oss hele ya. Un...

Barneselskap,familieselskap og 17mai.

Denne uken har gtt veldig fort. Lille Lotte som ble 2 r den 16 mai, har ftt feira dagen med bde barnebursdag og familiebursdag. Hun er ganske heldig med datoen sin, da det er full fest i barneh...

Godt med helg!!

Da var fredagen endelig her! Hele uken har gtt til pusse opp rommet til Mari, som var en overraskelse mens hu var hos moren. Hu ble skikkelig glad!Vi fikk ogs bestilt sydenturmed alle. kun 1800...
typiskmammaliv

33, Sandnes

jeg er ei 33 r gammel mamma til mine ste sm, Ole (9) og Lotte (6). Vi bor sammen med pappaen og to halvssken p 15 og 16r, som bor hos oss annen hver uke. sprsmlet som gr igjen er: Er ikke det travelt?? Hvordan fr du tid til alt?? ja, Hverdagen vrs er hektisk, planen er fortelle litt om de opp og nedturene som forekommer i det typiske smbarnslivet. Vi bor i en liten bydel utenfor Sandnes. Aldri i verden hadde jeg trodd at jeg skulle begynne blogge! men n er jeg i gang!