Blogg

Høsten...

Høsten har tatt tak nå.Den gode høsten, flammende og fargerik.  Tenk på hva høsten har å by på. Høsten har sine fordeler, hvis vi bare vil oppdage dem.

Vi har sykla heeeele Rallarvegen!!!

Vi parkerte ved parkeringsplassen på togstasjonen og på motsatt side av Haugastøl Turistsenter. Noen av togene fra Bergen og Oslo stopper på Haugastøl. Vi har med oss sykler. Men det er mu...

Første overnatting..

Måtte stoppe å få et bilde av hele gjengen ved Låtefoss, før turen gikk videre. Det ble veldig sent, så vi bestemte oss for å slå opp teltet i Kinsarvik. Ca 1 time fra Haugastøl.  &...

Endelig litt ferie.. 💕

Etter mye jobbing hjemme, kjente vi at vi trengte litt pause fra oppussings prosjektet som er hjemme. Været er ikke så stabilt her, men vi bestemte oss for å sykle Rallarvegen. Noe vi har hatt lyst...

Mine dager i Asker..

Jobbet her disse dagene. Utrolig spennende å få være med på en del av historien. Var en liten tur hjemme i Sandnes. Gjett om jeg var glad for å se ungene igjen. Men så måtte jeg fly tilbake til Osl...

Jeg reiser alene.... !

Fra å være alene med ungene døgnet rundt de siste 4 ukene, til å være helt alene i en uke! I en annen by! Det gikk ikke opp for meg før i dag tidlig da jeg gikk inn på rommene til u...

Fra tidløs til diskret

Reiv hele gangen. Var ikke  planen å pusse opp gangen enda, men så fikk jeg det bare for meg å rive i vei. Syyyykt digg å rive!  Best av alt : det er GRATIS!         &...

Mammasmykke

Det går an å gravere opptil tre knallflotte babyføtter med navnene på barna og få på en månedsstein for hvert anheng med babyfoten. Dette er en spesiell og flott ...

Knallhærlig tur!!

Familietid! 😀 Hadde en fantastisk tur til Skåpet turistforeningshytte.

Kommer ikke langt om en ikke satser!

Har tenkt mye i det siste.. fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Om det kommer til å funke...? Aner ikke. Men en må tørre å satse for å kunne vinne.  Jeg sa opp jobben min. Var veldig i t...

Hjemme igjen.

Det ble ikke mer oppdateringer fra turen til Cuba. Ingen nettdekning der.. men fytti så hærlig det var å ikke være avhengig av telefonen. Dette var noe av det jeg tok med meg hjem. Snapchat = slett...

Havanna Cuba

Vi stod opp tidlig for å spise frokost før guiden kom. Øystein ble glad for den gode omeletten vi fikk. Med en litt veldig skeptisk mann, blir det mye å le av. Under frokosten måtte...

Ankomst

Traff noen fra Moi før vi gikk til gate'n. De skulle til Brasil. Og det viste seg at han ene var tidligere nabo til onkelen min. Flyet fra Amsterdam var stort. Er sånn jeg bare har sett på film tid...

Dagen jeg har ventet på...

Da var dagen her som jeg har ventet lenge på. Ferdig pakket og det viktigste klart til barnevakten (mormor), kunne vi legge oss å sove i 2 timer. Det var hardt å stå opp 02.45 på natten. Taxien kom...

Dag 29 i ferien!

Dagen starta med et morgenbad! Dette er det siste badet i ferien. Turen over jærens rev gikk kjempefint. Siste stopp innom gladmaten for å kjøpe is. Tenkt at vi har vært en måned i båten. G...

Dag 28 i ferien!

Kvelden før gikk selvfølgelig brannalarmen hos damå i den andre båten i havnå. Øystein sprang for å se om alt gikk greit. Det var heldigvis bare damp etter dusjen. Men gjett om damå va redd nå! &nb...

Dag 27 i ferien!

Vi stod opp og kjørte med en gang. Det ble bare et lengre og lengre strekk. Til slutt endte vi opp på Hidra ved et sted som kalles kirke havn. Klokka var 21.00 da vi parkerte. Øystein mente de...

Dag 26 i ferien!

Ein fantastisk morgning! Mamma våkna først og hoppa i bikinien med ein gang! La seg strekk ut oppe på fly'n. Drøya kjøringa litt pga det fine været. Ole har lært seg å svømme, så han svømmer og svø...

Dag 25 i ferien!

Kjørte fra Tromøya da vi hørte at Ronjagjengen var på vei utover. Traff de utpå og reiste sammen til blindleia. La oss til her på en fin plass. Sol,bading og grilling. Ole fikk endelig leke med hun...

Dag 24 i ferien!

Vi reiste ut til Tromøya denne dagen. Fant en fin og lun plass her. Fikk testa ut den nye grillen vi kjøpte dagen før. God grillmat og bål på kvelden. Kjempekoselig!  Hørte masse pipelyd rundt...

Dag 23 i ferien!

Reiste fra furøya denne dagen og endte opp i Arendal. Her traff vi alle de andre båtene vi har blitt kjent med denne turen. Her ble det klesvask, dusjing og en god middag på big horn. Kjøre...

Dag 22 i ferien!

Det var meningen at vi skulle dra til Kragerø i dag. Men bestemte oss i går kveld at vi sko bli en dag til pga mye vind der. Vi storkoste oss med mer bading og lek. På kvelden rigga vi oss ...

Dag 21 i ferien!

Har bare kost oss og slapt av på øyå i dag. Knallfint vær. Gått tur og hatt Bading heile dagen. Toppa det heila med knallgod grillmat. Mamma lagde Sivi sine fløtegratinerte poteter. Utpå kveld...

Dag 20 i ferien!

Denne badeparken i Tvedestrand var ganske populær blant ungene, så det ble noen timer her i dag også. Da vi kom tilbake til båten, fikk vi besøk av farfar fra Oslo. Kjekt å få besøk i ett par dager...

Dag 19 i ferien!

Spiste frokost og reiste avgårde til Tvedestrand. Ungene har gleda seg til badeparken her. På vei til badeparken ble ungene med i en spisekonkurranse. Petter klarte 1 plass her!  Plutselig åpn...

Dag 18 i ferien våres!

Denne dagen holdt vi oss bare her på øya som vi kom til i går. Det var knallvær!  Soling og bading på høyt plan. Petter prøvde wakeboard også. Vi båtdamer ble kjørt med jolla over til ...

Å lese en bok i ferien..

Boka handler om bestevenninnene Alicia og Nora fra Cuba, som skilles på grunn av Castros revolusjonen på Cuba. Nora flykter med sin familie til USA da hun er ni år. Alicia blir igjen. Vi f...

Dag 17 i ferien våres!

Gikk til bakeriet tidlig om morgningen for å kjøpe ferskt brød. På veien gikk vi forbi en billig frisør som hadde tid til å klippe Ole. Ole satte seg fornøyd i stolen og sa han ville ha lik...

Dag 16 i ferien!

Denne dagen vaska vi klær og fikk oss en god dusj. Etterpå gikk vi en tur og fant en lekeplass. Dagen i dag er den dagen Petter har venta på. EM finalen! Vi kjøpte med oss kinamat og koste oss i bå...

Dag 15 i ferien!

Knallbra vær i dag! Vi satt oppe på fly'n hele veien. Først innom Lillesand for å kjøpe is. Knallkoselig liten by. Her traff vi på Mangor som vi traff i Mandal første gang. Turen gikk videre til Gr...

Dag 14 i ferien!

Vi var så heldige at vi fikk sol i dag! Stå opp og spasere til bakeren for å kjøpe ferskt brød. Soling på fly'n, dusj og ein god lunsj med reker og krabbeklør. Så var det å pakke klar til å reise v...

Dag 13 i ferien!

Litt shopping denne dagen med meg, Mette, Mari og Thea.  I Kristansand er det handelsdager med mye tilbud. Fullt med folk i byen, så det var ikke mye vi orka å gå i gågata. Etterpå gikk j...

Dag 12 i ferien våres!

For ein fantastisk dag! Vi fikk nå en hel dag med sol, strand, bading og grilling. Ungene har storkost seg ilag. 😀

Dag 11 i ferien!

Vi stod tidlig opp for å få en rolig tur inn til Kristiansand. Her var det 3 andre båter som ventet. Kjekt å bli kjent med så mange nye. Klart det blir shopping i en by som dette! Og på kvelde...

Dag 10 i ferien våres 😀

Hatt en fantastisk dag i Olavssundet sammen med nye venner. Ungene sprang å lekte mens vi voksne sola oss. Gikk en tur til andre siden av øya, hvor det var resturant. Her fikk pappaen seg e...

Dag 9 i ferien våres!

Vi kjørte fra Mandal kl 11. La oss til i Åros feriesenter. Her var det knallkjekt for ungene!  Bading, minigolf og lek på lekeplassen. Vi ble kjent med noen på brygga, fra Sandnes. Kje...

Dag 8 i ferien!

Skulle egentlig dra videre i dag. Men værmeldingen var ikke helt til å stole på i dag. Vinden tok seg også opp. Så vi bestemte oss for å vente en ekstra dag her i Mandal.  Etter å...

Dag 7 i ferien våres!

Denne dagen leide vi sykler og sykla til Hamresanden. Der var det gøy for ungene å bade. På brygga der vi har båten, traff vi noen hyggelige folk fra Hommersåk. Det viste seg at de visste godt hvem...

Brygga i Mandal

Dag 6 i ferien våres!

En hel dag til å bli kjent med Mandal. Petter våkna i natt med øreverk. Vi fant legevakten her i Mandal. Nå har vi fått tak i medisiner mot ørebetennelse i øregangen. Håper det går fort ove...

Dag 5 i ferien våres!

I dag ble jeg vekket tidlig på morgningen av at motoren starta. Min kjekke samboer skulle kjøre oss tilbake der vi kom ifra i går. Jeg klarte å glemme mine fantastisk gode fjellsko på stran...

Dag 4 i ferien våres!

Har kost oss med sol og sommet her på Sutnøy! Endelig en dag uten regn. Nyt det mens vi kan.  Sutnøy ligger nordvest for Korshamn og Kjøpsøy. Langholmen sørvest for Sutnøy hører også...

Sørlandsidyllen e starta!

Våkna til dette været! Hærlig!

Dag 3 i ferien våres!

I dag har vi vært inne på Sørlandsbadet hele dagen. Ungene har storkost seg! Etterpå reiste vi videre til ei øy som heter Sutnøy. Kjempefin plass. Frem med fiskestanga med en gang!!  H...

Dag 2 i ferien våres!

Rolig natt i Farsund. Vi starta dagen med en treningsøkt til toppen av byfjellet i Farsund, mens ungene spiste frokost. Turen videre i dag gikk til Lyngdal. Her lekte ungene på lekepla...

Dag 1 i ferien våres 😀

Endelig er det ferie!  Det har vært et slitsomt år med mange nedturer. Er det noe vi trenger nå, så er det ferie!  I år prøver vi oss på båtferie igjen. 3 år siden sist.  Vi...

Siste innspurt.

Siste innspurt, siste examen. Ein deilig følelse å snart være ferdig med dette studiet. Det har vært travelt med 100 prosent jobb, unger og studie i ett. Men eg har klart å komme meg gjenno...

Lutsi

Det er blitt en tradisjon for oss å alltid stille opp på denne markeringen hver 17 mai kl 08.00.  En god tradisjon for å minnes farfar 💕 Kampen om Risholmen MINNESBAUTAEN OVER ERNST ...

Sol! 🌞

Det er så mye kjekkere når solen kommer frem! Vi hadde en knallfin dag i kongeparken. I år er Lotte høy nok til å ta flere karuseller. Hu var helt i hundre!  Ikke farlig dersom hun man...

Kor fort tiå går!

Kor blei tiå av? Lille prinsesså våres som har blitt 4 år! Dagen ble feiret sammen med jentene på avdelingen i barnehagen. Her var det pølse i brød på menyen, enkelt og greit. Kaken var bes...

Friluftshuset på Jæren!

Friluftshuset er Jæren friluftsråd sitt informasjonssenter for friluftsliv og naturvern. I senteret er det en fast utstilling som gir opplysning om Jærstrendene landskapsvernområde og om hvilke mul...

Påskeferie er familietid.

Vi reiste fra Sandnes 05.30 lørdags morgning. Ungene satte seg i bilen og sov videre, veiene var fri fra andre biler og jeg hadde bakt horn med ost og skinke kvelden før. Det ble en fantastisk star...

Når leksene ikke er blitt gjort på en uke!!

Endelig er Ole på bedringens vei. Ingen feber og ikke noe vondt i kroppen. I dag fikk vi henta leksene og gjort det som klassen har vært gjennom hele uka. Ole er kjempeflink med leksene. Me...

Fikk gladbesøk i dag.

På en travel og kjedelig dag som dette, med to syke barn i hus... kom mor med nystrikka kongle lue til meg! Knallfornøyd!  Har "bestilt" et nytt strikk, som jeg og gleder meg til. Du e...

stakkars små...

Ole er enda syk. Feber 5 dagen på rad. Orker ikke å spise, og jeg tvinger i han drikke. På tide å gå til legen i dag. I natt våkna jeg av at Lotte kom inn til meg - mamma, jeg har vondt i h...

Når ungene er syke...

Dag 3 med feber og falsk krypp. Stakkars lille gutten min. Med 6 stk i familien, er det stor sjans for at en annen blir smitta. Satser på at vi er friske til påskeferien. ❤

Glede!

En uke er gått. Jeg kjenner allerede at energien min er på vei opp. En kanonhærlig følelse. Slippe å jobbe kvelder og helger. Slippe å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke er så mye til u...

Disse dagene har vi savna!!

På vei til barnehagen SAMMEN! Disse dagene har vi savna. Den følelsen, når vi nå vet hvor godt vi egentlig har det. Slippe å være avhengig av barnevakt. Slippe å stresse med å få ting ...

Så var praksis perioden over.....

8 uker er gått. Det har vært veldig lærerikt. Jeg har vært 6 uker på barsel hotellet, 1 uke på føde avdelingen og 1 uke på barne avdelingen. En dag fant jeg ut at jordmoren som tok imot meg...

Praksis

Dette er min 5 praksis uke. Har vært på fødeavdelingen nå den siste uka. Det har vært lærerikt og spennende! Jeg har fått med meg ganske mye. 4 keisersnitt og 7 vanlige fødsler. Neste uke er på bar...

gammel trapp vs. ny trapp...

For ein forskjell !! Trappå er endelig kommet opp. Trinnene er i ask. Resten av rekkverket kommer opp neste uke. Nå kan ungene sove på rommene sine igjen, istedenfor å sove i stua. Digger trapp...

Fyttigrisen så bra det blir til slutt!!!

Skuffer og skap er nå skrudd opp. Mangler å lime fast utslagsvasken. Vaskemaskinen og tørketrommelen passet perfekt. Flinke pappaen i huset som står på å jobber! Ikke bare det, men han kan jo ALT! ...

Ute i praksis.

Da var praksis perioden godt i gang. Det har gått godt, men er mye å lære og å sette seg inn i. De søte små som jeg steller! Ikke husker jeg, at mine søte har vært sååå små!! Andre uke på barsel ho...

soverommet.

Kanonfornøyd med soverommet vårt! Her har vi revet bort panel, gipsa veggene, bytta dører, bytta vinduer og malt. Vi malte veggene med en farge som heter muskattnøtt og skapdørene med en farge som ...

En rolig jul..

Det ble en rolig jul for oss i år. Pappa måtte jobbe på brannstajonen, mormor reiste til Hawaii, onkel måtte jobbe i nordsjøen og Mari og Petter feiret jul hos moren deres. Vi bestemte oss for å gå...

kosedag i dag..

Ole var så heldig å få være med en kompis i dag, istedenfor å være på sfo. De koste seg med sjokolade og marsipan og med en kjekk film etterpå. Kjekt at ungene får litt julekos i år også. Hjemme bl...

Nytt vaskerom!! 😀

Gleder meg enormt mye til vaskerommet blir ferdig! Vi er nå godt i gang. Vi starta med å rive de gamle skapene som var der inne. Hugga opp noe av gulvet, dette var ungene med på. Så støypte vi opp ...

En siste hilsen..

På bildet til høyre, sitter Ole på fanget til moffi (morfar). På bildet til venstre, sier Ole sin siste hilsen til moffi : kjære moffi, eg e veldig glad i deg og eg savne deg veldig masse. Før eg f...

Mine beste!

Husk å nyte dagen i dag! For øyeblikket her og nå, er det eneste du virkelig er sikker på at du har. Spre livsglede til de rundt deg, og tillat de å skinne!

Nye vinduer...

Dette angra vi ikke 1 minutt på at vi gjorde. Helt nye vinduer, er satt inn i stue og hovedsoverom. Dette med hjelp av ein kollega av Øystein.

Når livet blir snudd litt på hodet.

Nå er veggene i stuen og hovedsoverommet gipsa. Maleren skal sparkle tre strøk, før malingen kommer på. På veggene i stuen skal det være en farge som heter kalkgrå. Jeg aner ikke hvordan det blir. ...

Rommene oppe er ferdige

Bytta ut teppet denne uken. Se så bra det blir! Nå skal Øystein bare liste. Så flytter vi tingene til ungene inn. På veggene her, har jeg valgt en farge som heter sukkerspinn. Knallkoselig farge. D...

Resultatet..

Ikke helt tørka enda, derfor skinner det ganske mye. Her kan du se forskjellen fra hvordan det var (høyre) og hvordan det ble etter oljen (venstre).

Fra gammelt til nytt, på 1,2,3

Å få noen til å slipe gulvet, var en fantastisk idé! Gulvet blir som nytt. Begynte å olje det i dag, så jeg er spent på hvordan det ser ut i morgen. Vi har valgt en olje med hvite pigmenter i. SPEN...

Bare det å male tar tid.

Starta i dag på Ole sitt rom. Her trengs det mye pussing og sparkling. Dette rommet er blitt farga en gang tidligere. Jeg vil ikke bruke ordet malt, for det så ut som om malingen var kasta på vegge...

Da har vi fått nøklene! 😀

Endelig er huset vårt! fikk nøklene på fredag. Vi fikk gjort litt i huset i helgen. Men med 4 barn og halloweenhelg, valgte vi å prioritere ungene. Siden sinnasnekkeren ikke hadde tid til å komme t...

sykdom sykdom og sykdom

Når vi først får sykdom i hus... ja da har vi det gående en stund. Ole med omgangsyken, pappa med influensa og Lotte med urinveisinfeksjon. Vi ser på Lotte at medisinen ikke er god. Men hun er blit...

coolstuff

M&M's fra Danmark i de kuleste skålene, bestilt på nett. Trykk på linken under for å komme til nettsiden. http://www.coolstuff.no/

Det er deilig å være norsk i Danmark!

Vi digger Danmark!!!! Et fantastisk land å feriere i.

Unger og dyr..

Det var så fint å se hvor gøy ungene synes det er med dyr. De var ikke redde. De var forsiktige og gode mot alle. Kanskje vi må få oss et dyr...?? Jeg tror at alle barn har godt av det.

Besøk på bondegården

I går reiste vi til bondegården, som er rett i nærheten her. Dyrene var så tamme at de kom springende med en gang vi gikk inn porten. Morsomst av alt, var geitene. De små geitungene var kanonsøte. ...

Godgutten!!! 😍

Høstferie! ❤

Turen over til Danmark var helt rolig. Etter det værvarslet sa, sko det blåse veldig mye. Så jeg var skeptisk. Men det var jo ikke noe sjø i det hele tatt ☺. Jeg fikk meg en boks med den gode...

Kulaste t-skjortå!!

T-skjorte med ditt eget navn på! Genialt på treningene til ungene. Greit for trenerene å ha et navn å rope på. Denne t-skjorten kjøpte jeg på ebay. Fikk den i postkassen 2 uker etterpå. Klikk på li...

Intersport

Kanonfornøyd med Bergans jakkene vi kjøpte i sommer. Anbefales!!!!! Klikk på linken under for å komme til butikk som har disse jakkene. https://tracking.adviralmedia.com/click/391/34278/intersport

På overnatting hos mormor ❤

Mens mamma og pappa var på en miniferie sammen på Sola strand hotell, var Ole og Lotte hos mormor. De stooor koste seg! Det gjorde vi også!!!! Avslapping på velvære avdelingen, 3 retters middag ...

Eventyr på eventyrstien.

Elever og lærere på kulturskolen, Vågen vgs og Gand vgs har jobba på spreng for å øve inn de beste innslagene til Eventyrstien. Bra og spennende for oss som går for å se.

Klar for eventyrstien.

Sitter klar på trappa. Venter på kompisen.. de skal gå sammen på eventyrstien. I nytt strikka sett fra mormor! Fyttigrisen så flink mormor er! Tusen takk!

Studie..

Må ikke glemme studiet. Selvom dagene går i ett med fulltidsjobb, unger som skal følges opp på div. Og alt som følger med, med en stor familie. Så er det lett å glemme studiet. Jeg fikk fri fra job...

En hærlig gjeng 😀

Grautheller turistforenings hytte

Vi starta å pakke klar til turen etter frokosten lørdags morgning. Burde egentlig pakke kvelden før. Men som ganske mange andre familer på en fredag, er det taco og kose tid. Vi kom oss nå avgårde ...

Huset vårt er solgt!

Nå er huset solgt.. litt blanda følelser her. I dette huset har vi mange minner. Og her er det lengste jeg har bodd , noen gang. Så tenker jeg også på.... har vi gjort det rette? Det blir endel opp...

Karsten og Petra

Ungene ble kanonglade da vi overraska de med at vi skulle på kino. Karsten og Petra er kommet med ny film. I Karsten og Petra på safari reiser de to bestevennene til Afrika sammen med Petras mamma...

Innebandy for alle penga!!!

Det er ikke noen andre ting som går foran innebandyen på torsdagene. Forrige torsdag fikk han tilbud om å gå på sirkus. Ole: det er jo innebandy i dag! Glem det!! Kjekt å se at han koser seg såå my...

Selskap.

Vår lille prinsesse gjør seg klar til selskap. Det skal være kjole og flette i håret, etter hennes ønske.

Det beste vi kan gjøre for barna våre.

Verdens viktigste jobb er å være mamma og pappa! Det beste vi kan gjøre for barna våre er å bidra til at de er trygge og har en god selvfølelse - sammen med gode verdier vil de være godt rystet til...

Ta vare på hverandre!

Jeg og Øystein fikk litt aleinetid. Det er noe alle bør ta seg tid til. Hverdagen er travel med barn og aktiviteter. Det er jo selvfølgelig gøy og kos med barna. Men forholdet til foreldrene må ogs...

Miniferie

Tok oss en miniferie denne helga. Henta ungene rett etter jobb. Mari fikk med seg to venninner. Vi dro ut med båten og satte kursen mot Lindøy. På lindøy var det veldig fullt med båter, så vi ankre...

Nå må jeg tenke meg om....... igjen.....

Da fikk jeg vite at jeg kan få 2 mnd forlenga vikariat. Nå må jeg begynne å tenke litt. Orker jeg å ha det sånn mer? Jeg blir jo helt tullerusk i hodet. Ønsker meg en fast, god og stabil jobb...

Jobbsøker... igjen...

Så er det påan igjen... vikar på det sjette året. Søvnløse netter og vond mage. Får jeg forlenga vikariat eller ikke...? Stressende å ha det sånn. Spesielt de siste mnd/ukene før avgjørelsen. Men h...

30.08.2015

På tur rundt Odderøya. Det var en kjempefin tur i dag. Etterpå spiste vi middag på Egon. Ungene gleder seg til i morgen. Hva skjer da??? Fortsettelse følger...

En fantastisk lørdag!

Dagen starta med god hotellfrokost på Egon, før vi handla inn det viktigste (i barnas øyne). Lotte fant seg en rosa scootee, gjett om hu ville ha ein sånnein når hu blir stor. Ole spurte om vi ...

Kosetur til Kristiansand

Denne helgen bruker vi hotell gavekortet som pappa fikk av onkel Kenneth. Vi valgte Kristiansand, ikke så altfor langt å kjøre. Nå skal vi bare slappe av og nyte hverandre. Lade opp batteriene til ...

Lusekampanje

For å sikre en lusefri høst oppfordrer Folkehelseinstituttet alle landets skoler og barnehager til å arrangere kampanjer mot hodelus i uke 35. Les mer ved å trykke på linken under. http://www.fhi...

klemte fingeren!

Klemte fingen i bildør om morgningen.Fytti så vondt!!! Utpå kvelden, begynte den å verke mer og mer. Legevakten mener jeg bør ta røntgen i morgen. Ibux, ispose og å holde den høyt, skulle hjelpe i ...

Når ungene begynner å bli store

Merker ungene er blitt store, når de vil hjelpe til hjemme. Mari lagde middagen i dag, kylling wok. Mens jeg tok meg en dusj og bada ungene. Tusen takk for nydelig mat Mari 😙

Forskjølelse.

Typisk å bli syk når det er helg og strålende vær. Denne helgen må prioriteres til klargjøring av huset. Visning av huset er på mandag. Heldigvis har jeg en fantastisk mann og en hel gjeng med bar...

Dagens trening med et genialt belte!!! annonseinnlegg

Nå er hverdagen begynt for fullt. Og da må vel treningen også prioriteres. Det er faktisk litt godt å komme seg ut å trene, alene uten unger rundt seg. Noe alle trenger innimellom. Men jeg vet også...

Skoleveien

Begge syntes det var stas med sekk på ryggen da vi gikk i morges. De gikk så fint. Og de var ivrige etter å se om det kom bil fra venstre,høyre og venstre før de kunne gå over. Dette vet jeg er noe...

Pappa's bursdag i dag.

Popkorn klart til overraskelsen til pappa i kveld. Vi har fått tak i lysbildefremviser. Så får han endelig se de gamle lysbildene fra da han var liten. Disse bildene har han hatt i en eske i 1-2 år...

Den store dagen!!!!

Se, gutten våres begynte på skolen i dag! Han var kjempe klar. Fant bilnøklene og låste seg inn i bilen, lenge før mamma og pappa kom. Der satt han, klart som er egg! Mormor ble selvsagt med på den...

Hatlestrand med verdens beste mor!!

Dette var en overraskelsetur til moren min. Hun har aldri vært på den gamle gården der mormoren hennes vokste opp. (Altså min oldemor). Jeg var der for 2 år siden. Jeg er litt sånn at jeg vil gjøre...

Siste dag...

Dagen starta i Voss med noe som ungene kaller for pappablanding, dette er havregryn og melk. Vi sov rett utenfor parken. Dette var en overraskelse til de og de ble helt i hundre. Vi var i parken i ...

stjerneskudd!

Vi ble tipsa om en fin avslutning på turen våres. Dette blir spesielt i natt.!! Hvert år mellom 9. og 14. august er den beste tiden for å observere meteorer som brenner opp i atmosfæren over 80 ki...

Gårsdagen

Pga lite dekning, fikk vi ikke lagt ut bilder i går. Bråstopp her! Jeg fikk kjøpt meg julepynt. Og årets første julegave!! 😀 Jostedalsbreen fikk vi se ganske godt! Heldigvis valgte...

gårsdagen..

Stod opp og lagde god frokost i Molde. Plutselig sprang det en røyskatt rundt oss. Vi har fått sett en del dyr vi ikke har sett før. Jeg har ikke sett elg eller reinsdyr, oter eller røyskatt før. ...

fagbøker

Litt studie på turen. For dere som trenger fagbøker, så er ark.no å anbefale. Innimellom er det tilbud her, så greit å følge med. I tillegg er det rask levering, noe som er veldig bra! TrykkHerfor ...

Atlanterhavsveien

Dagen starta fra Steinkjer kl 11. Vi var fast bestemt på å kjøre Atlanterhavsveien. Kanonfint!! Her stoppa vi for å sove. Lagde mat og bada. MEN SÅÅÅÅÅ.... kom det så mye knott at vi måtte rømme! L...

08.08.2015

Satte kursen mot Torghatten i dag. Måtte ta to ferjer på vei dit. Ein fine tur og hadde bra vær. Begynte å pøsregne da vi satte oss i bilen for å kjøre derifra. Flaks!!! Fjellet har fått sitt navn...

våkna i Utskarpen.

Sov i Utskarpen. Nydelig utsikt å våkne til! Denne dagen er for ungene! Bading og trampoline! ☺. Lotte var knalltøff, tok den store sklia heeelt alene mange ganger! Middag på pizzaresturant...

kryssing av polarsirkelen.06.08.15

Reiste fra Lofoten i dag tidlig kl 06.00, tok båten fra Moskenes. Veldig tidlig å stå opp 05. Men fikk mye ut av dagen. På båtturen kryssa vi polarsirkelen. Nå er vi på vei tilbake. Gikk til salts...

Siste dag i Lofoten.

Reiste til viking festivalen i dag. Ole ble en reser på øksekasting. Ole og Lotte fikk bli med på en ridetur på vikingfestivalen. Lotte sin første ridetur. Benytta sjansen da vi såg ferskvann. Al...

Nyter dagene og hverandre i Lofoten

I dag starta dagen på kjøpesenteret i Henningsvær, Ole trengte noen skikkelige sko. Dette likte ikke Lotte å være med på, så hu ville hjem til barnehagen. Etter en telefon samtale med Heidi i barne...

kveldsturen våres!

Når ungene var i seng, gikk vi oss en liten kveldstur. Til en topp rett ved. Ikke midnattsol i kveld 😢.

Lofoten!!!

Nå er pappa også blitt turner. Nå er vi kommet til Lofoten!!!! 😀😀😀😀. Her skal vi kose oss noen dager. Kanskje vi finner på noe sprell..?

Takk for maten Mari.

Mari stod for matlaginga i dag. Lotte dekka på tallerkener ☺.

04.08.2015

Heilt fantastiske fjell og vill natur!! Kjekt å oppleve. I dag tok vi båten fra Senja til Andenes. Denne båten tok 1 time og 40 min og kosta 1000 kr. Dyrt med båtene rundtforbi, men er verdt det. ...

Nail polish remover

Denne geniale kjøpte jeg på ebay før jeg reiste på ferie. Enkel å ha med og enkel å bruke. Det er 32 tynne bomullservietter til å fjerne neglelakk med. Neglelakken går lett av og den lukter godt. T...

Øya Senja

Fantastisk natur her, med mektige fjell. Vi har vært uheldig med været, der tåka dekker til det meste av de fantastiske fjellene. Vi fikk oss en omvei pga veiarbeid, men omveien ga oss et syn av 4 ...

barna storkoser seg på tur!

02.08.2015

Ole er svært fornøyd med fangsten sin.

Mens vi venter på båten.

Kakao og solbærtoddy koser vi oss med.

Sommarøya!!! 🌞

Endelig tilgang på nettet. Legger ut noen bilder jeg ikke fikk lagt ut i går. Tøffe unger som bader!!! Lotte har blitt ei skikkelig pappadalt! Kanonfin plass! Anbefales!

Vi hadde en liten shoppingtur i Tromsø og en tur opp i fjellheisen, før vi reiste videre. Fjellheisen var litt skuffende, da det var tykk tåke. Men vi lekte oss med kameraet :) Deretter gikk turen...

31.07.2015

Tromsø!!!! 😀

Da har vi kommet frem til Tromsø. Det har vært en lang tur opp hit, men det har gått veldig fint. Vi har gjort masse gøy på veien. Bada, gått turer og sett det som er verdt å se. Her i Tromsø har ...

Nå har vi kryssa polarsirkelen!!! 😀

Sov i Mo i Rana i natt. Starta å kjøre etter frokost. Målet er å komme seg til Tromsø i dag. Regner mye, så da er det perfekt kjørevær! Tok en båt i Ofoten, der vi håpte på å få se hval. Satse på a...

30.07.2015

Komma oss te Nord Norge

Vi kjørte fra Otta ca halv 11. Spiste i Trondheim og såg Nidarosdomen, før vi reiste videre. Vi fikk oss litt varme og bading på veien. Badeplass med trampoline ute på sjøen var det i Steinkjer. Tu...

Kjøredag.

I dag har vi kjørt gjennom Dovrefjell. Her husker Ole det eventyret vi leste mye for en stund siden, om trollene som bor i dovrefjell. Her lette vi etter moskux okser, men de hadde gjemt seg godt. ...

Slottet

Innom byen til pappa på veien. Gikk tur i slottsparken, før vi reiste til bestefar å spiste middag. Turen gikk videre. Stoppa kl 23 i Otta. Natti. .

Her skal vi sove i natt.

Ungene plukka masse blåbær i skogen.Pappa spiller nattisang til ungene.Kos ved bålet før leggetid

Gaustatoppen

Gaustatoppen.

Hadde vekkeklokka på 06.30. Spiste en rask frokost, før vi kjørte opp til parkeringen ved Gaustatoppen. Vi starta å gå kl 09. Og var tilbake 18.00. Fytti for en fin tur vi hadde! Alle ungene utenom...

Vemork..

Vi kjørte fra Sandnes 14.30 i går og kom til Rjukan samme kveld kl 22. Vi fant kraftstasjonen og bruen som vi husker fra serien som gikk på tv i høst: kampen om tungtvann. Selvom det var sent, mått...

Ferie!!!!

Ferie for oss er det å være sammen alle 6. Vi er glad i å være aktive ute. Nå er sekkene pakka og turutstyret klart. Vi har handla inn mye kvikk lunsj! (Som er den beste "lokkematen" på tur). Vi gl...

Enda en epoke er over...

Livet består av epoker. Syns dette ble klarere etter at jeg fikk barn. Noen er veldig kjekke og noen mindre kjekke. Men alle epokene hører med til livets gang. Ole har sin siste dag i dag. Vi begyn...

Den følelsen...

Den følelsen når du sitter på venterommet til tannlegen. Ikke så ivrig etter å komme inn, men du vet at du må. Om bare en halv time er det over, og et helt år til neste gang.. Hekkan så dyrt det er!

22.07.2015

Klikk på linken under, for å se nermere på jakkene og mye annet. https://tracking.adviralmedia.com/click/391/34278/intersportVi kjøpte nye jakker i dag. Til vårt bruk, er Bergans våres favoritt. D...

Mer fra fotoshoot'n

Fotoshoot

Tok oss fri fra barnehagen for å kose oss litt. Snart er barnehagetiden over, da er det ikke mulig å bare ta seg fri en dag. Starta dagen med fotoshoot av denne tøffingen, før vi tok turen til Leos...

Ein av kaptein Sabeltanns menn!

Ole var knalltøff inne i Kaptein Sabeltanns verden! "Kaptein Sabeltann og Jakten på den Magiske Diamant" er tidenes kveldsforestilling! Svøpt i magi, fantastiske effekter og eventyrlige inntrykk. ...

Mamma's lørdagsgodt

Koser meg på Hotell Ernst i Kristiansand, sammen med ungene.

Slappe av!

Lørdagsgodt!!!!

MÅ HA! lørdagsgodt er viktig å ha når vi skal se barnetv 😀

Gleder oss til å sove her i natt

Wow! Var det første ungene sa da vi kom inn på hotellrommet. Heisen på hotellet var så fin at jeg ikke fant den med en gang(jeg stod rett foran den) Nå skal vi kjøpe lørdagsgodt og slå av noen tim...

#hotell2015sommer

Annonselink Anbefaler dette hotellet til dere som skal til Kristiansand. God service. Følelse av luksus. Ligger midt i sentrum. Hva mer trenger man??? Bilder kommer etterhvert. Les mer ved å trykk...

Kaptain Sabeltann

Planen er å reise tidlig lørdags morgen til Kristiansand. Vi har fått oss billetter til Kaptain Sabeltann showet! Jeg får pakke nå, når de sover så godt. Greia nå er den at Lotte har hatt feber og ...

Mitt siste prosjekt

Fant en knallfin genser til Lotte i går på Lindex. Den var i gammelrosa. Men jeg fant ingen bukser som hun kunne ha til. Derfor reiste vi til stoffogstil. Jeg valgte stoff og farge. Lotte valgte py...

Fine barneklær!

Jeg er litt hekta på barneklær. Må jo innrømme at det er mest jenteklær det går i da. Jeg finner så mye mer fint til jenter. Åpen for ideer dersom noen vet om en nettside med litt bra utvalg til gu...

God sommerferie til verdens beste mormor!

Mormor kom innom i barnehagen i dag for å si hade til ungene 💕. Nå er det ferietid og vi ser ikke hverandre på mange uker.. God ferie til mormor som skal på sykkeltur i Tyskland. Hun kommer...

Sko fra xxl

Fikk disse fantastiske skoene av Øystein i helgen. Var på en tur rundt mosvannet i går, da vi hang opp smokken til Lotte i smokketreet. Aldri har jeg vært så fornøyd med tursko før! Men nå tok jeg ...

Smokkestopp!!!

1 uke uten smokk!! Det gikk faktisk bedre enn vi frykta! ☺. Kjempeflink jente. Premien var en rosa fiskestang som hun ønska seg. Denne fikk hu i går. Hu har fullt med vannblemmer inni hendene...

Avslutningen til Lotte fra liten til stor avdeling

Tenk at lille Lotte allerede har gått 2 år i barnehagen. Tiden går så altfor fort!! Lotte har hatt det kjempebra på liten avdeling. Hun har lært knallmye. De voksne der er bare heeelt supre (dette ...

Trygghet...

Godt med tryggheten å ha mamma i barnehagen hver dag! Vi er knallheldige! Jeg storkoser meg masse med dere hver dag! Nå skal snart Ole begynne på skolen. Ole gleder seg knallmye. Det er nok verre f...

Middag på Egon

Knallgod middag på Egon i går. Vi var så heldige at oldemor spanderte på oss 😀.

Besøkte pappa på brannstasjonen!

Alltid like gøy å besøke pappa på jobb. Lotte er ekstremt pappadalt. Godt han kommer hjem i morgen. 😙

Verdens kuleste skåler, som folk legger merke til!!

Kjøpt her: http://bfy.nu/no/e06

Gullmynter 💰💰💰💰💰

Takk for ein flotte dag!

Takk for ein hærlige dag med kidså mine i kongeparken. Kjekt å se at de kose seg så masse. Håpe mormor også syns det var en morsom dag, selvom vi lurte henne med i tømmer renna 🙊

05.07.2015

Storkoser oss!!!! ☺

Karusell på karusell... 😀

For en fantastisk dag!!!

Pappa fikk omgangsyken rett før vi skulle til mormor å sove over. Mamma fikk avbestilt hotellet en time før, uten å måtte betale (ikke alle som gjør det). Som plaster på såret over at det ikke ble...

Spa på sola strandhotell...

I dag skulle vi på sola strandhotell. Ungene skulle til mormoren. Timen før innsjekk, måtte vi melde pass. Er ikke det typisk at Øystein sko bli syk nå. Vi får ta det igjen en annen gang. Bruke hel...

Den beste smoothien...

Eple og fersken juice Banan Jordbær Vanilje yoghurt.

Mamma! jeg er mett!

Ikke alltid like lett å få i "frøken vil ikke" mat.

vglista topp 20 i Stavanger

Er det mulig????!!!!!

Da vi kom inn på badet denne morgningen, ser vi at dyna til Ole er pressa så godt han kunne ned i do. Vi vekka Ole og spurte hva i alle dager han har holdt på med. Han gikk inn for å se. Ble helt o...

Viktig å lære seg selv

Har lunsjen ute i barnehagen i godværet. Nyt været mens det er!! Sommeren er tross alt snart over..

Lottes første tannlege besøk.

Lille Lotte hoppa oppi stolen og gapa opp uten problem! Null hull. Men gjorde en avtale om å slutte med tutt. 👍 det skal vi klare. Hun er fast bestemt på å få rosa fiskestang når hun har sl...

Nyter naturen

Det er vikig å bruke masse tid med barna. Jeg er jo fan av å dokumentere alt. Nå er jeg blitt veldig intr. i bilder. ELSKER å ta bilder!

Friluftsåret 2015

Hadde en koselig kanotur i dag :).

vi kjøpte oss nytt hus!

Da fikk vi drømmehuset. Enebolig med stor hage :)

23.05.2015

Tenk at hun er blitt 3 år. Tiden går så altfor fort! Må nytes mens de er små. Den tiden går fort forbi og en får den aldri igjen.

I barnehagen

Vi koser oss sammen i barnehagen 😙

23.05.2015

17 mai på Sandnes brygge

Flotte barn!

Lotte 3 år 16 mai!

Hu ble fornøyd med frost kaka 😀

Gratulere med dagen!

Bukkene bruse

Var på teater med de små. Lotte var ikke glad i dette trollet under broen. Forstår henne godt, han såg jo litt skummel ut!

Dette var da ikke så lurt...?

Sånn går det når guttene skal tøffe seg. Kanskje han lærte noe denne gangen, at det er lurt å høre på mamma og pappa..? Kelneren sprang etter et glass med melk, noe som hjalp veldig.

Hærlig med vår.

Det er gøy å se hvordan ungene storkoser seg ute i naturen.

En liten tur til Bergen.

Let it go sangen, gikk på repeter gjennom hele turen.

❤❤❤❤

Nyyyyt dagene med familien! Tiden går så altfor fort... plutselig er de blitt store!

Våren er her 😀😀

Endelig er dagen her. Ole og pappa har venta i mange dager på vårsleppet. Mamma og Lotte tok med oldemor ut for å se på. Fantastisk fin stemning i gatene i dag ❤

motorsykkel gutta!

Ole og pappa har kjøpt seg motorsykkel. En skikkelig tursykkel som er god for Ole og mamma å sitte på. Ole ble bitt av basillen, så han har fått seg skikkelige motorsykkel klær. Spørs om mamma får ...

Å være mamma..

En mandag morgen. Jeg lagde frokost mens ungene såg på Karsten og Petra på tv. Etter litt irriterende pelling borti hverandre, ble det kranglin. "Nei, ikke krangle" sa jeg. Og krangelen var over me...

Da var påsken ferdig..

2 netter i båten og påsken er over for denne gang. Vi har hatt et fantastisk vær. Litt kaldt om nettene, men vi hadde med ekstra soveposer som vi pakka oss godt inn i :). I morgen er det tilbake ti...

Årets første båttur!!

Vi tok oss en liten båttur til lille teistholmen. Været er kanonbra og ungene elsker å utforske øya! 😀

Hjem til påske.

Vel hjemme igjen. De siste ukene har jeg bare gått inni min egen boble. Jeg har vært mye borte fra samboer og barn, og bare vært helt fjern. Øystein har vært kanon god! Han har vært hjemme med Ole ...

Noen kloke ord på toppen av Fløibanen.

Thon hotel bristol

Vi sov 2 netter på Thon hotel. Fornøyd med hotellet og god frokost på Egon. Jeg og Lotte har kost oss masse, i tillegg til sykehus besøka hos far. Han kommer seg. Men føler det mye er et skritt fre...

29.03.2015

Det er bare jeg og Lotte som reiser. Ole og pappaen er i Sverige. Men jeg har lovet Lotte at vi skal kose oss masse også, ikke bare være på sykehuset.

En liten tur hjemom....

Det ser litt bedre ut med far. Han er nå våken og puster selv. Jeg reiste en liten tur hjem. Se ungene, spakke nye klær og jobbe litt. Reiser tilbake til far på Haukeland sykehus på søndag.

Fikk besøk av samboer og barn..

Etter en uke hos far i Bergen. Med mye grining og beskymring, kom Øystein og ungene på besøk. Var godt å få tenke på noe annet innimellom den helgen. Vi var på Fløien og Ulriken. De gikk på aquarie...

29.03.2015

Dette dukka opp dagen etter. dag 2 i Bergen.

Hva betyr disse fjæra???

Det dukker stadig opp fjær.. Hva betyr det?? Noen som vet?? Jeg velger å tro at det betyr noe bra! :)

Det var noen tunge dager..

Bergen!!

Var i Bergen i ca 1.5 uke. Far ligger på intensiven der. Var hos han i hver visittid på sykehuset. Mellom besøkstidene, prøvde vi å finne på noe som fikk tankene våres over på noe annet. Fløybanen,...

Mary Kay konsulent!

Mine første bestillinger som Mary Kay konsulent ☺. Kanongøy å lære om de fantastiske produktene de har å tilby. Er dere intr. i noen produkter innen Mary Kay, er det bare å gå inn på min hje...

Mormor og meg!!

Verdens beste mormor! Et fantastisk menneske som jeg er utrolig glad i 💕

Koser oss hjemme om dagene.

Ole har vært hjemme med vannkopper disse to ukene. Han har ikke vært noe syk pga vannkoppene. Heldigvis!. Til dere som lurer (noe jeg gjorde). Du kan ikke bli smittet mer enn 1 gang med vannkopper....

Ryggoperert..

I går ble jeg operert for prolaps i ryggen. Gått med prolaps en stund nå, så skal bli godt å slippe smerten. Operasjonen gikk fint. Men de rådet meg til å bli på SUS over natten, siden vi har 4 b...

Vinterferien i Sirdalen

Vi storkoser oss på hytta i Sirdalen. Har med langrennski til alle. Slalomskiene droppa vi denne gangen. Utrolig mange flotte turer å gå her på langrenn. På lørdag var vi faktisk så heldige at vi f...

God frokost = en bra dag

Å Starte dagen med ein god frokost med levende lys og alle i huset rundt bordet, da blir det en god start. ❤️❤️

14.02.2015

Kosetur te Stavanger

Hadde med meg 6 kids på kino i dag. Såg paddington 😊 koselig familiefilm. Pappaen i huset var på brannvakt. Kjøpte lørdagsgodt og besøkte han på brannstasjonen etter kinoen. Kjempekoselig ...

Prinsen min..

Oppføre seg som ein prins 😘. Det var bare Ole som var prins i barnehagen. Så han fikk alle prinsessene for seg selv! Tok et bilde av han sammen med alle de flotte prinsessene! Kanonstilig!

Prinsen og prinsessa ❤️

I dag var det karneval i barnehagen. Ikke vanskelig å få opp ungene fra senga så tidlig i dag. De hoppa opp og va ivrige itte å kle seg ut. Ole va ein flotte prins og Lotte ei hærlige prinsessa! &#...

Galne unger!

På tur med barnehagen.

Jeg var på avdelingen til Ole denne uka. Gikk tur til skogen. Gjett hvem som allerede var der på tur med sin avdeling.... Lille Lotte!! Vi storkoste oss her, før turen gikk tilbake til barnehagen.

Ekstremværet "ole"

Ole er litt irritert over at alle legger skylden på han for at ting er blitt blåst i stykker. I starten tulla jeg litt om det. Men nå har Jeg forklart han flere ganger, at d ikke er han de mener. &...

Fra de søte små!! 😍

Mor's dag.

Gratulerer til alle mammaer på morsdagen!! 😍. Nyyyt dagen med deres søte små!!

Nyklippa!

Go'gutten har vært hos frisøren! Nå såg an plutselig så stor ut! 😊

Falsk krypp

Vi venta egentlig på at Ole sko bli syk.. Vi har alle vært kjempedårlige og ole har jo vært oppi oss hele tiden. I natt våkna vi av at han sleit med å puste. Vi fikk han i frisk luft og roa an ned....

Influensa....

Kjedelig å være syk. Dag 4 med en kropp som ligger slapt! Feber, vondt i kroppen, hoster, diare, vond hals.. I dag begynte øystein også, så her ligger begge foreldrene helt slått ut på sofaen. Mens...

Det å være student...

Det er lengesiden jeg har vært på skolebenken, ca 10 år. Men guri så gøy det er! Nå er emne 1 i barsel og barnepleie studiet snart over. Studiet's første eksamen begynner på fredag. Grugleder meg!...

Sykt barn. Dag 2

Etter gårsdagens ambulanse og legevaktbesøk, har Lotte klaga eindel på vondt i hodet. Måtte uansett en tur til legen å ta ny CRP da denne visstnok er forsinka i målinger. Prøvene var fine i dag ogs...

Ambulansen på besøk i dag..

Lotte har ikke vært seg selv i hele dag. Veldig grinette. Begynte å klage på vondt i nakken. Plutselig kom feberen og høy puls. For å være på den sikre siden, ringte vi til legevakten for å høre hv...

EU kontroll på bilen 😰

Den kjekke 7-seteren gikk ikke gjennom EU kontrollen. Og den var ikke verdt å koste på. Solgte den med det samme vi fikk vite dette. Nå har vi ingen bil. Kjøpt oss busskort. Vi får klare oss med de...

Lille Lotte..

Lille Lotte klar for barnehagen. Med lille lam (bamsen) . Lille lam hadde mamma da hun var liten. Tror jeg og Lotte er like glad i denne 😘

Sol sol sol!!

Denne sola er det lengesiden vi på vestlandet har sett. Den er dypt savnet. Nyter dagene 😎

Drøm søtt min skatt..

De er jo så søte når de sover! Noen ganger sitter jeg ved sengekanten og bare studerer dem. I kveld da jeg la meg, våkna Lotte. Hu hadde drømt noe som ikke var så gøy. Hu krøp inn i armene mine. Sp...

På tur i dag 😎

Kanonhærlige dag i barnehagen i dag. Tok med oss ungene på tur hjem te Ole. Ole viste selvfølgelig veien. (Der e snarveien gjennom skogen viktig). Inni grillhyttå, grilla me fiskeburger og pinnebrø...

Friluftsåret 2015!!

Ønsker her friluftsåret 2015 velkommen. 2015 skal by på mye mer turer ute i friluft 😃

Årets mammablogg??

Så gøy å være nominert til årets mammablogg!! 😃. Setter pris på alle stemmer jeg får. Send en sms: mblogg49 til 2012 😘😘😘

Kino!!

I går da det blåste som verst, gikk vi på kino. Lotte synes madagaskarpingvinene var skummel. Men Ole likte filmen. Siden pappa og storebror hadde kjørt til Hovden for å stå på ski, måtte vi ta bus...

Brannstasjonen i Sandnes

Nå var det lengesiden vi hadde vært å besøkt pappa på brannstasjonen. Ungene var helt i hundre. De fikk tilogmed sitte på med brannbilen en liten kjøretur rundt stasjonen.

Vi kom på 3 plass!!

I 2013 starta vi vår nye tradisjon. Å lage vårt eget innslag til pepperkakebyen i Sandnes. 2013 laga vi en stor borg. Brukte mange kvelder på denne borgen, før vi leverte den til Sandnes. Det var m...

Julekjolen

Lotte prøve julekjolen som jeg sydde natt til julaften. Godt fornøyd!

GODT NYTTÅR!!! 😃

Romjulen 2014

Reiste til Sirdalen i romjulen. Var her i to dager. En dag i slalombakken og en dag i langrennsløypa. Kanongøy!

Ole fant en død delfin på stranden

http://www.aftenbladet.no/incoming/Fant-dod-delfin-pa-Solastranda-3586914.html Han synes det var stas å komme i stavanger aftenblad :)

14 desember!!!

I dag ble mamma i huset 30 år! Jeg var så heldig å få frokost på sengen. Ungene kom med gaver. Fikk sjokolade, gavekort på sola strand hotell og penger til shopping. 😍😍😍

Nissefest i barnehagen.

Alltid gøy med nissefest i barnehagen. Kanskje kommer nissen....? :).

Vi må passe på fuglene også.

Vi lagde mat til fuglene. Følger med hver dag om det kommer noen for å spise.

Pepperkakebyen i sandnes

Da er Elias båten levert til pepperkakebyen i Sandnes. Det var utrolig mange fine pepperkake verk. Vi blir nok ikke vinnere i år heller, men gøy for alle oss å være med å lage vårt eget til denne b...

Pakkekalenderene er klare!

Pepperkakebaking!

Nå er det jul i huset!! 😃

Stoppeplass!

Gøy å kjøre innom morsomme lekeplasser når vi er på langturer!

Mer shopping

Jeg tror jeg har fått ei jente som ELSKER shopping! 😀

Shopping i Haugesund!

Snart ferdig med julegave handelen! :) dette er en rekord. nå kan vi slappe mer av i desember måned, og bare kose oss masse!

Nyte utsikten!

Ragnhildsnuten!

Hærlig med en liten søndagstur :)

Bart bart bart.... Hva er det med denne barten??

Jeg er ikke fullt så fornøyd med denne barten! Kan de ikke heller finne noe de virkelig kan kjøpe for å gi og vise sin støtte. Slik som vi damer som kjøper rosa sløyfe. Jeg synes ikke det ser så ...

Passa på!

Stakkars Lotte brant seg på peisen! Satt i vann med hånda i en times tid. Gikk heldigvis bra 😃

God helg!

Flinke Ole hos tannlegen!!

Ole sprang inn, hoppa oppi stolen og gapte opp! 😊

Stoff&stil

Lotte ble med mamma på stoff og stil. Nå skal vi sy julekjolen 😊.

Årets barnehage bilde!

Årets barnehage bilde kom i dag! Hvor er pappaen da? Spør mange... Han går jo ikke i barnehagen..

Lille Lotte..

Lille Lotte med musehalene sine. Klar for barnehagen.

Kveldskos

Koselig når det blir mørkt tidlig om kveldene..

Dette var rart!!!

På vei inn til kinosalen traff vi på selveste kaptain Sabeltann!! Inni det lille rommet, hadde han en kiste full med gullmynter! Vi fikk en hver!! Så gikk vi inn for å se Karsten og Petra feirer j...

Happy Halloween!

Ungene har gleda seg til Halloween. Til å kle seg ut, og til masse godteri. Gresskaret skar mamma og Ole ut tidlig på dagen.

Hello kitty!!

Hu kunne bodd i denne bilen, dersom hu hadde fått bestemme!

Lørdagstur te Stavanger

Pappa og Ole skulle skru på bilen. Da tok jentene en kosetur til Stavanger. Møtte oldemor på Egon og spiste god lunsj, før vi tok turen innom dropsen og hjem med toget. 😊

Regn, regn og atter regn!

Men ungene liker det! Her sitter Lotte i barnehagen å leke i regnet. 😘

Brødrene Elvebakk

Ekte søskenkjærlighet! Den eine timen kan de ryke i tottene på kverandre! Neste timen er de bestekompiser! ❤️

Fantastisk solnedgang!

Fått besøk av farfar fra Oslo. Vi tok han med på Sola stranden for å se solnedgangen! Fantastisk!

Kalde dager..

De kalde dagene er her nå. Tidlig mørkt om kveldene og sent lyst om morgningen. Ikke lett å få opp Ole om morgningen når det er så mørkt. For da er det jo ikke morgning enda.. Ikke lett å forstå. ...

En tur innom pappa's jobb på vei hjem

Lekeplass nr 1

Nå ble fuglene gode og mette

På bytur 😃

<br / I dag tok vi turen til Stavanger. Vi hadde selvfølgelig med oss mat til fuglene i parken. Mormor ble også med. Vi koste oss kjempemasse. Lørdagsgodt måtte vi jo også ha. Lotte hadde ikke ...

Ukes handling!

Hvor er uka blitt av?? Dagene har gått så altfor fort! Nå er det helg igjen. Pappa'n i huset skal på vakt lørdag og søndag, så jeg og ungene skal bare kose oss og slappe av. Kanskje vi treffer mo...

Dagens tur!

Vi starta turen hjemmefra i dag. Gikk ned til stokkelandsvannet og gjennom sandvedparken. En fantastisk tur med hele familien samlet. Heldige med været og 😃

Nyter dagen i dyreparken sammen.

Perfekt vær!

On the road again!

Ikke visste jeg at pappaen i huset hadde andre planer for dagen. Opp og hopp i klærne, brødskiva i hånda og inn i bilen. På vei til Kristiansand dyrepark!

Morgenstund er gull i munn!

Dette bildet er tatt noen timer etter at Lotte stod opp. Hu kom inn til meg 05.30! ER DET MULIG?!! Nå er det bekmørkt ute på den tiden, dvs enda verre å stå opp. Guri malla jeg er trøtt. Lotte de...

Fotografen kommer til barnehagen!

I dag må vi smile fint!!!

Landsbyvandring

Landsbyvandring på vistnestunet. Dette var knallkjekt! Fikk se kordan de gjorde før i tiden med korn. Nede på stranda kokte turistforeningen fiskesuppe til oss. Den hadde de tare i. Morsomt at al...

På tur.

Lotte og kompisen på tur ❤️

Eventyrstien

Hvilket eventyr er dette?? Det var masse stilig å se.

God helg!

Her er Ole på vei til bursdag. Mamma og Lotte skal til eventyrstien i sandvedparken 😍

Kuleste pappaen!!

Rart de er pappadalter??? Pappa tar de med på det meste. 😃

På vei hjem...

Lunsj..

Familiebilde

Der klarte vi å ta bilde av hele gjengen :)

Blåfjell gruvene

Spennende å gå i gruvene!

Ruggesteinen

Dagens tur!

På tur til Ruggesteinen. Hauge i Dalane

På campingtur

Nå fikk vi solgt isocampen :)

God helg!!!

Endelig helg! Har vært en hard uke! Helga skal nyyytes!

Godjentå

På bedringens vei... ❤️

Takk for sist, sa legen på legevakta.

I dag var det Lotte sin tur. Hu datt å slo hodet i murgulvet. Ville bare sove etterpå. Da hu kom sovende til legevakten, la de henne på en benk. De målte blodtrykk og o2 metningen i blodet. Legen...

Slik endte hjemturen fra skolen..

Petter var uheldig når han skulle sykle hjem. Han datt i enden av bakken, rett ved barnehagen jeg jobber i. Ei dame hjalp han opp og følgte han til barnehagen. Heldigvis var pappaen der for å hente...

Fint par??

Vi var i Kongeparken fra de åpna til de stengte. Henta Mari og søskenbarnet hennes Lene. Siden pappa var på vakt på brannstasjonen, så trengte jeg litt hjelp fra Mari til å være med Ole på karusell...

Søndagskos i Kongeparken!

Ukes handling.

Ukens storhandling. Sparer mye på å handle kun en dag i uken. Nå har jeg planlagt hva vi skal ha til middag hver dag 👍

Hello kitty

Stolt jenta , som fikk ein hekla hello kitty lue av tante Kathrine 😘

❤️

Solnedgangen på sola strand

Vi må nyte de fine dagene vi har :)

Søndagstur

Søndag igjen. Uker og helger flyr avgårde! Denne søndagen starta med baking av fylte horn. Så va det ut å gå :). Onkel og familien var også med :).

Uburhedleren

Turnjenta mi!

Om Lotte syns det var gøy å begynne på turn??? JA! Gjett om! Hu storkoste seg! Og hu va kanonstolt over den fine rosa turndrakten og de flotte turnskoene! 😃 .

Helgens båttur!

Turen i helgen gikk til Lindøy! Ungene og vi storkoste oss. Vi var heldige med været også :)

Mini nyttårsaften på brannstasjonen i august

Brannmann Sam fant en bøtte med fyrverkeri. Dette måtte vi hjelpe med å få bort 😉. Det var bare sånne som låg på bakken å lagde lys/lyd. Og litt stjerneskudd 😊.

Gave til pappa...

I år gjorde jeg samme tabbe som hvert år.. Men jeg tenker hvert år: Nå har jo ole blitt så stor, at han røper ikke hva vi har kjøpt til pappa sin bursdag. Men neida, med en gang det ble snakk om bu...

Da var kaka klar :)

Suksess kake! Den blei faktisk kanongod. :)

På spa hos tante :)

Pussing og lakking av negler. Lotte KOSTE seg.

Heia Viking!!!

Pappa er på jobb i helga. Så mamma, ole og lotte benytta sjansen til å dra på viking kamp. Fikk låne kortene til tante kathrine :) med sitteplasser ved siden av mormor. Koste oss med lørdagsgodt de...

Ut på date i kveld

I kveld tok jeg og Øystein oss tid til å gå på kino sammen. Det er utrolig lenge siden! Nå er Mari så stor, så hu kom å satt barnevakt for oss :) . Godt å ha store søsken! Vi så forresten filmen:...

Neglelakk

Lotte syns det er viktig med neglelakk. Hun passer på at neglene fylles på.

Prinsessa mi!!

Sprinkelsenga

Da er det på tide å si hade til sprinkel senga. Det var siste unge, siste gang,, snufs snufs. Meeeen, Lotte har blitt kjempeflink å sove i prinsesse senga si! 😍. Tiden flyr og ungene vo...

Turenes høydepunkter

Kvikklunsj MÅ vi ha med! :) ekte tursjokolade!

Lunsj oppe på gården Mån

Nå skal det smake!!

T!!!

Galen mann

Heile gjengen

Heile gjengen med Månafossen i bakgrunnen. Kanonfint vær å ta turen på.

Turlederen!!

Ole var turlederen opp te Månafossen og Mån. Han var veldig ivrig etter å finne T'ene.

Først god frokost..

Mamma og Lotte starta den tidlige morgningen med baking. Nå ble det nybakte rundstykker til frokost. På tide å vekke resten av huset

Niste

Dagens niste på turen til månafossen. Horn med ost og skinke❤️

Petter fant ein fisk!

Denne fisken beit meg!!! - sa petter. Fisken hang faktisk fast i foten hans

Turnjentå

Turning turning turning

Lydbølgen festivalen

Va på lydbølgen på Borestranden. Der fikk vi låne SUP brett gratis. Ungene storkoste seg :)

Mandagens trening.

Då va me igang igjen. NÅ ska det trenast! Me trente intervalltrening i 20 min. Någe som va nokså hardt for meg som ikje har vært så flinke med treningslekså i sommer. Men det e jo godt å komma igan...

Knallflinke

Ole bare slengte seg ner og begynte å skyte, før de som arrangerte dette fekk vist han. 4 blink klarte han :).

Rulleski

Er dette vår nye skiskytter konge???

Blink festivalen

Ole og Olav vigen hattestad!

Ser på konserten

Mamma og ole ser på konserten fra taket. Kallasjen er på, siden det regne. Men så små vesener me e, så gjekk det godt 😊

Dette lagde vi i barnehagen i dag..

Vi har snakka om at vi kunne tenkt oss aquariet med fisker. Men nå sleppe me d, for me lagde et i barnehagen. Om fiskene ikje e levande, gjør vel ingenting. Det va Lotte som sko laga dette, men det...

Dagene i barnehagen..

Sommerukene i barnehagen har vært helt fantastiske. Det har vært så få unger i barnehagen, at alle ungene har vært samla. Jeg har jo kost masse med ungene mine hele dagene. det er selvfølgelig litt...

Hello kitty

Lotte er hekta på hello kitty. Blei heilt i hundre når eg kom med ny hårbørste! :)

Kuleste tatooveringen!

Trampolinen

God helg!

Da Pappa kom hjem fra vakt i morges, dro vi rett ut på sjøen! Turen gikk til Lindøy, Her låg våre båtvenner også, så Ole sprang til kompisen sin med en gang! Ungene koste seg på trampolinen!

Besøkte pappa på jobb.

Så er det helg igjen. Tiden går så altfor fort. Det er en stund siden vi var på brannstasjonen sist, ungene var helt i hundre! Pappa heiste oss opp 10 meter i stigebilen. Mamma var vel den som bl...

Altfor varmt inne..!!

Begge ungene sovna godt på madrasså te ole ute på terrassen. Kanonhærlig temp ute! Nyda d mens me kan!

Sov så godt

På ein hærlige tur med barnehagen

Kanonhærlige dag i dag. Når me kom på jobb/barnehagen, pakka me sekken og gjekk på tur te stokkelandsvannet. Tok med oss kaptein sabeltann redningsvester. Det va godt å kjøla seg ner i vannet og av...

Den lille trollungen våres!

Det har hendt flere ganger at Lotte finner noe hun vil ha i butikken, uten å spørre mamma og pappa. Kan tenke meg hun er fornøyd der hun handler! Yes! Mamma og pappa snudde ryggen til litt nå! Forr...

De beste strendene, har me!

Sola stranden! Den er helt fantastisk. Bedre enn syden strendene.

Koser oss i syden!!!

Gogutten våres!

Nyter siste timer av ferien..

Gutta på tur...

Ole og kompisen på tur!

Kanopadling

Ole va kanonflinke å padla! Tok ut aleina!

Så fekk me smake litt av båtlivet...

Pappa satte inn ny turbo i båten. Så an funka greit, men ikje heilt topp. Men gu for ein hærlige tur me har hatt på Randøy, Fra lørdag te søndag. Men føles som om me har vært vekke nokså lenge. Sol...

19.07.2014

Fyll opp!!!

DROPSEN

Den store godteributikken i Stavanger er fast på lørdager!

Prinsesse vil ikke!

Lille prinsesse vil ikke. Hun er ei bestemt lita tulle som skal ha det akuratt som hun vil. Satse på at hu vokser det av seg snart :) Det kan være skikkelig slitsomt til tider, men er viktig å vi...

Musikk talent!

Både Ole og Lotte e glad i musikk :) Nå har me ferie ut uka. Fått gjort masse her hjemme. Maling, kasta masse som ska kastes og min kjekke handymann skifta ut någen råtne planker rundt vinduet. G...

På'an igjen

Dagens frokost: shake og 3 egg. Nå e ferien over, då e det bare å setta igang :). Nå e eg 3 kg fra å nå målet :).

Topp med campingliv!

Vi er blitt glad i campinglivet alle mann. Nå har vi vært på Bøsøre camping. Kanonfin plass for både oss voksne og barn. Trampoliner, badeland inne, lekeplasser, lekerom for babyer, resturant, buti...

Matlaging

Ole har lært seg å fyre opp primusen. Her koker vi egg og havregrøt til kvelds.

Mange munner å mette...?

Mange sultne fugl unger. Innom Bilka en tur for å kjøpe ny sovepose til Mari og Mamma. Stakkars Mari frøys om nettene. Mamma sin gamle sovepose lukta loft etter å ha vært lagra på loftet i alle å...

Snart slutte med bleie?

Var stas å gå på denne doen som er passe størrelse til Lottemor.

Kuleste dusjene!

Kuleste dusjen Lotte har sett!

Regnbuen....

Fineste regnbuen vi har sett! Hadde litt torden vær før vi la oss. Spiste god kvelds i tv stua på området.

Ungene storkoser seg!

Elsker å se ungene kose seg sammen på lekeplassene og stranda. Slappa av på campingen i Grenaa en ekstra dag. I morgen drar vi videre til Fyn. Satser på at godværet holder seg.

Vi har blitt flinke til å slå opp lavoen!

Godt å ha hele gjengen samla :)

Nyter finværet i Grenaa!

Kjørte på stranda fra Løkken til Blokkhus

Bilen med på stranda. Stoppa helt ved sjøkanten, la ut strandmadrasser, ungene bada og vi voksne åpna ølet! Hærlig! Nå går turen videre mot Ebeltoft

Aquariet

Dette var gøy!

Helleren

Innom Helleren, på vei te Kristiansand.

Buøy. En liten tur med jollå mens mamma pakke

26.06 Kjørte til båten og la ungene. Mamma og pappa pakka til kl. 02 på natta. Fredags morgen stod pappa opp ekstra tidlig 04.30 for å kjøre mens havet var rolig. Vi kom ikke lengre enn dusavik (...

Flytte....? Eller ikke flytte...?

Plutselig fant vi en enebolig på andre siden av vannet. Det høres langt vekke ut, men det er ikke det. Ti minutt å gå. Men det er en annen bydel. Vi har alltid drømt om enebolig. (Vi bor ganske tet...

Barneselskap for Ole i mårå!

Eg elske å pynta kaker 😃

Fotoshoot på Bore stranda!

Dagen i dag var kanonbra! Fint vær og glade unger. Tante kathrine ble med oss til Bore stranda for å ta bilder av ungene. Ble litt bading og kos først. Nå må jeg plukke ut ett par av alle de bilden...

Kjole til Lotte

Etter Lotte ble født prøvde jeg meg for første gang på symaskinen jeg fikk av min mor for noen år siden.. Nå har det blitt noen kjoler, bukser, bluser og luer. Men jeg holder meg til å sy til mine ...

Jentebølgen !

Då e treningå i gang!! Har ikje trent på mange mange måneder.. Med fulltids jobb,to unger i hus /4 unger aen kver uga,så blir trening nedprioritert. Der e ikje nok timer i døgnet rett og slett! Øns...

04.06.2014

FAKE TOMS! men kem bryr seg???

03.06.2014

JUNI.. nå e sommeren her. Lille Ole blir 5 år! Kor e årå blitt av?? Han e ein fantastiske gutt. Og ein utrolig god storebror! Han passe på både store og små. I dag fekk eg kjeft for eg ikje hadde s...

Fornøyd med bilde

Fra Hellas

Hellas

Turen til flotte Rhodos var fantastisk! Vi storkoste oss. Vi trengte absolutt å komme oss bort litt på ferie sammen. Bada, ridde på esel,spiste masse is og leide bil for å få med oss hele øya. Un...

Barneselskap,familieselskap og 17mai.

Denne uken har gått veldig fort. Lille Lotte som ble 2 år den 16 mai, har fått feira dagen med både barnebursdag og familiebursdag. Hun er ganske heldig med datoen sin, da det er full fest i barneh...

Godt med helg!!

Da var fredagen endelig her! Hele uken har gått til å pusse opp rommet til Mari, som var en overraskelse mens hu var hos moren. Hu ble skikkelig glad!Vi fikk også bestilt sydenturmed alle. kun 1800...
typiskmammaliv

32, Sandnes

jeg er ei 31 år gammel mamma til mine søte små, Ole (8) og Lotte (5). Vi bor sammen med pappaen og to halvsøsken på 13 og 14år, som bor hos oss annen hver uke. spørsmålet som går igjen er: Er ikke det travelt?? Hvordan får du tid til alt?? ja, Hverdagen vårs er hektisk, planen er å fortelle litt om de opp og nedturene som forekommer i det typiske småbarnslivet. Vi bor i en liten bydel utenfor Sandnes, de eldste ungene går på skole her og Lotte går i naturbarnehagen rett nedenfor huset vårt. Aldri i verden hadde jeg trodd at jeg skulle begynne å blogge! men nå er jeg i gang!