juli 2016

Dag 29 i ferien!

Dagen starta med et morgenbad! Dette er det siste badet i ferien. Turen over jærens rev gikk kjempefint. Siste stopp innom gladmaten for å kjøpe is. Tenkt at vi har vært en måned i båten. G...

Dag 28 i ferien!

Kvelden før gikk selvfølgelig brannalarmen hos damå i den andre båten i havnå. Øystein sprang for å se om alt gikk greit. Det var heldigvis bare damp etter dusjen. Men gjett om damå va redd nå! &nb...

Dag 27 i ferien!

Vi stod opp og kjørte med en gang. Det ble bare et lengre og lengre strekk. Til slutt endte vi opp på Hidra ved et sted som kalles kirke havn. Klokka var 21.00 da vi parkerte. Øystein mente de...

Dag 26 i ferien!

Ein fantastisk morgning! Mamma våkna først og hoppa i bikinien med ein gang! La seg strekk ut oppe på fly'n. Drøya kjøringa litt pga det fine været. Ole har lært seg å svømme, så han svømmer og svø...

Dag 25 i ferien!

Kjørte fra Tromøya da vi hørte at Ronjagjengen var på vei utover. Traff de utpå og reiste sammen til blindleia. La oss til her på en fin plass. Sol,bading og grilling. Ole fikk endelig leke med hun...

Dag 24 i ferien!

Vi reiste ut til Tromøya denne dagen. Fant en fin og lun plass her. Fikk testa ut den nye grillen vi kjøpte dagen før. God grillmat og bål på kvelden. Kjempekoselig!  Hørte masse pipelyd rundt...

Dag 23 i ferien!

Reiste fra furøya denne dagen og endte opp i Arendal. Her traff vi alle de andre båtene vi har blitt kjent med denne turen. Her ble det klesvask, dusjing og en god middag på big horn. Kjøre...

Dag 22 i ferien!

Det var meningen at vi skulle dra til Kragerø i dag. Men bestemte oss i går kveld at vi sko bli en dag til pga mye vind der. Vi storkoste oss med mer bading og lek. På kvelden rigga vi oss ...

Dag 21 i ferien!

Har bare kost oss og slapt av på øyå i dag. Knallfint vær. Gått tur og hatt Bading heile dagen. Toppa det heila med knallgod grillmat. Mamma lagde Sivi sine fløtegratinerte poteter. Utpå kveld...

Dag 20 i ferien!

Denne badeparken i Tvedestrand var ganske populær blant ungene, så det ble noen timer her i dag også. Da vi kom tilbake til båten, fikk vi besøk av farfar fra Oslo. Kjekt å få besøk i ett par dager...

Dag 19 i ferien!

Spiste frokost og reiste avgårde til Tvedestrand. Ungene har gleda seg til badeparken her. På vei til badeparken ble ungene med i en spisekonkurranse. Petter klarte 1 plass her!  Plutselig åpn...

Dag 18 i ferien våres!

Denne dagen holdt vi oss bare her på øya som vi kom til i går. Det var knallvær!  Soling og bading på høyt plan. Petter prøvde wakeboard også. Vi båtdamer ble kjørt med jolla over til ...

Å lese en bok i ferien..

Boka handler om bestevenninnene Alicia og Nora fra Cuba, som skilles på grunn av Castros revolusjonen på Cuba. Nora flykter med sin familie til USA da hun er ni år. Alicia blir igjen. Vi f...

Dag 17 i ferien våres!

Gikk til bakeriet tidlig om morgningen for å kjøpe ferskt brød. På veien gikk vi forbi en billig frisør som hadde tid til å klippe Ole. Ole satte seg fornøyd i stolen og sa han ville ha lik...

Dag 16 i ferien!

Denne dagen vaska vi klær og fikk oss en god dusj. Etterpå gikk vi en tur og fant en lekeplass. Dagen i dag er den dagen Petter har venta på. EM finalen! Vi kjøpte med oss kinamat og koste oss i bå...

Dag 15 i ferien!

Knallbra vær i dag! Vi satt oppe på fly'n hele veien. Først innom Lillesand for å kjøpe is. Knallkoselig liten by. Her traff vi på Mangor som vi traff i Mandal første gang. Turen gikk videre til Gr...

Dag 14 i ferien!

Vi var så heldige at vi fikk sol i dag! Stå opp og spasere til bakeren for å kjøpe ferskt brød. Soling på fly'n, dusj og ein god lunsj med reker og krabbeklør. Så var det å pakke klar til å reise v...

Dag 13 i ferien!

Litt shopping denne dagen med meg, Mette, Mari og Thea.  I Kristansand er det handelsdager med mye tilbud. Fullt med folk i byen, så det var ikke mye vi orka å gå i gågata. Etterpå gikk j...

Dag 12 i ferien våres!

For ein fantastisk dag! Vi fikk nå en hel dag med sol, strand, bading og grilling. Ungene har storkost seg ilag. 😀

Dag 11 i ferien!

Vi stod tidlig opp for å få en rolig tur inn til Kristiansand. Her var det 3 andre båter som ventet. Kjekt å bli kjent med så mange nye. Klart det blir shopping i en by som dette! Og på kvelde...

Dag 10 i ferien våres 😀

Hatt en fantastisk dag i Olavssundet sammen med nye venner. Ungene sprang å lekte mens vi voksne sola oss. Gikk en tur til andre siden av øya, hvor det var resturant. Her fikk pappaen seg e...

Dag 9 i ferien våres!

Vi kjørte fra Mandal kl 11. La oss til i Åros feriesenter. Her var det knallkjekt for ungene!  Bading, minigolf og lek på lekeplassen. Vi ble kjent med noen på brygga, fra Sandnes. Kje...

Dag 8 i ferien!

Skulle egentlig dra videre i dag. Men værmeldingen var ikke helt til å stole på i dag. Vinden tok seg også opp. Så vi bestemte oss for å vente en ekstra dag her i Mandal.  Etter å...

Dag 7 i ferien våres!

Denne dagen leide vi sykler og sykla til Hamresanden. Der var det gøy for ungene å bade. På brygga der vi har båten, traff vi noen hyggelige folk fra Hommersåk. Det viste seg at de visste godt hvem...

Brygga i Mandal

Dag 6 i ferien våres!

En hel dag til å bli kjent med Mandal. Petter våkna i natt med øreverk. Vi fant legevakten her i Mandal. Nå har vi fått tak i medisiner mot ørebetennelse i øregangen. Håper det går fort ove...
typiskmammaliv

32, Sandnes

jeg er ei 31 år gammel mamma til mine søte små, Ole (8) og Lotte (5). Vi bor sammen med pappaen og to halvsøsken på 13 og 14år, som bor hos oss annen hver uke. spørsmålet som går igjen er: Er ikke det travelt?? Hvordan får du tid til alt?? ja, Hverdagen vårs er hektisk, planen er å fortelle litt om de opp og nedturene som forekommer i det typiske småbarnslivet. Vi bor i en liten bydel utenfor Sandnes, de eldste ungene går på skole her og Lotte går i naturbarnehagen rett nedenfor huset vårt. Aldri i verden hadde jeg trodd at jeg skulle begynne å blogge! men nå er jeg i gang!